کد خبر : 20464 / /
/

سهام عدالت/ سود سهام عدالت/سهام عدالت جاماندگان

سورپرایز دولت رئیسی برای کسانی که سهام عدالت ندارند| زمان ثبت جاماندگان سهام عدالت| واریز سود میلیونی برای جاماندگان سهام عدالت

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در مجموع از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

سورپرایز دولت رئیسی برای کسانی که سهام عدالت ندارند| زمان ثبت جاماندگان سهام عدالت| واریز سود میلیونی برای جاماندگان سهام عدالت

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در مجموع از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در مجموع از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

وی افزود: ظرف دو هفته آینده در وزارت اقتصاد سهام دولت شناسایی و از تیرماه سهام دولت به جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص می‌یابد./تسنیم

سهام عدالت

سود سهام عدالت چقدر است ؟

بعد از پیگیری مشمولان سهام عدالت برای زمان واریز سود سهام عدالت، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز این سود در تاریخ ۲۱ اسفند ماه خبر داد که در همان زمان هم «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تایید صحبت‌های وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: سود سهام عدالت در تاریخ اعلام شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت ۹۹ در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ و نیز در زمان اعلام شده از سوی وزیر اقتصاد و دارایی به حساب بیش از ۴۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که سجامی بودند یا شماره شبای بانکی آنها از طریق سامانه سهام عدالت در اختیار شرکت سپرده گذاری  قرار گرفته بود، به صورت یکجا واریز شد که مبالغ واریز شده حاکی از افزایش ۳ برابری سود این سهام نسبت به سال ۹۸ بود.

طبق واریزی های انجام شده برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند مبلغی معادل پنج میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود، افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، پنج میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت شد.

همچنین در این میان برخی از سهامداران وجود داشتند که تحت تاثیر فروش بخشی از پرتفوی خود اعدادی کمتر از رقم اعلام شده را دریافت کردند.

به محض اعلام وزیر اقتصادی و دارایی در زمینه تکمیل پرداخت سود سهام عدالت، برخی از سهامداران نسبت به نحوه واریز این سود معترض و با تماس به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بودند که با وجود عدم فروش سهام خود در بازار اما سودی به حساب آنها واریز نشده است.

گفتنی است، براساس آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود سهام عدالت برای بیش از دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت نشده که علت اصلی آن مربوط به عدم ارائه شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت بود.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت جاماندگان

محمود حسنلو، مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت مشمولانی که سود دریافت نکرده‌اند تا امروز عصر واریز می‌شود. بنابراین مشمولانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی داشتند، حدود یک میلیون و ۷۰ هزار تومان و افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند، حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد، همچنین اگر فردی از سال ۱۳۹۸ هم طلبی داشته باشد، سودش پرداخت خواهد شد.

در این راستا محمود حسنلو، مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت مشمولانی که سود دریافت نکرده‌اند تا امروز عصر واریز می‌شود. بنابراین مشمولانی که سهام عدالت یک میلیون تومانی داشتند، حدود یک میلیون و ۷۰ هزار تومان و افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند، حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد، همچنین اگر فردی از سال ۱۳۹۸ هم طلبی داشته باشد، سودش پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که سود مشمولانی که حسابشان همچنان مشکل دارد یا سجامی نشده‌اند چه خواهد شد؟ گفت: یک دوره دیگر در آینده نزدیک واریز خواهد شد، اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، طبق آمار سود سهام عدالت برای بیش از دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت نشده است که علت اصلی آن عدم ارائه شماره شبای نامعتبر بود. البته ممکن است حساب برخی مشمولان بنا بر قوانینی که در بازار پول وجود دارد راکد یا مسدود شده باشد و موضوع دیگر نیز مربوط به حساب افراد در بانک‌هایی بود که در بانک سپه ادغام شدند و شمار جدید شبا برای آن ها معرفی نشده است. البته همچنان امکان واریز سود سهام مشمولان متوفی وجود ندارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.