کد خبر : 20318 / /
/

رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی را گران نخرید

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تکذیب افزایش نرخ برخی کالاها، گفت: تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی در بازار مشاهده نشده است.

رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی را گران نخرید

قاسمعلی حسنی اظهارکرد: کارخانه‌ها تولید رب گوجه‌فرنگی از چند روز گذشته عرضه این محصول در بازار را کاهش داده‌اند و این موضوع با الگوبرداری از کالاهای دیگر باهدف افزایش نرخ انجام شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ رب گوجه‌فرنگی در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل عرضه این محصول محدود شده است و بنکداران برای تأمین نیاز بازار پیگیر خرید از تولیدکنندگان هستند.

حسنی تصریح کرد: برخلاف اینکه درحال‌حاضر فصل تولید گوجه‌فرنگی است نیاز بازار از سوی تولیدکنندگان کمتر پوشش داده می‌شود، درحالی‌که پیش‌ازاین عرضه گوجه‌فرنگی با اجبار حتی گاهی همراه روغن خوراکی عرضه می‌شد.

وی با بیان اینکه رب گوجه‌فرنگی دوبرابر تولید مصرف سالیانه تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان خاورمیانه رب گوجه‌فرنگی به‌ویژه به روسیه، عراق و افغانستان است زیرا تولیدات کشور ارگانیک، ارزان، باکیفیت و با غلظت بالا عرضه می‌شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تاکید بر اینکه بیش از نیاز مصرف، رب گوجه‌فرنگی تولید می‌شود، اظهارکرد: باتوجه‌به افزایش حقوق کارگر و حمل‌ونقل و حتی نرخ گوجه‌فرنگی نیاز به تغییر و اصلاح نرخ دیده می‌شود.

به گفته حسنی، پیش‌ازاین رب گوجه‌فرنگی جایگاه ویژه‌ای در سبد فروش بنکداران نداشت اما کاهش عرضه موجب شده بازار این محصول داغ شود.

وی در خصوص تن ماهی نیز گفت: این محصول به‌طورکلی به دلیل نرخ بالایی که دارد با رکود فروش مواجه شده است و موردتوجه مشتریان قرار نمی‌گیرد.

طی روزهای گذشته با توجه به اصلاح تخصیص ارز ترجیحی، شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ کالاهای اساسی منتشر می‌شود که رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی از جمله این کالاها بوده است./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.