کد خبر : 20233 / /
/

گوشت را از این قیمت بالاتر نخرید+ جدول قیمت گوشت قرمز

قیمت انواع گوشت قرمز امروز سه‌شنبه ۱۰ خرداد نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد؛ قیمت هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی ۱۵۹ هزار تومان است.

گوشت را از این قیمت بالاتر نخرید+ جدول قیمت گوشت قرمز

به گزارش قیمت گوشت قرمز در ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قیمت مرغ نباید دستوری باشد

به نقل از بازار، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قیمت مرغ مصرفی را باید عرضه و تقاضا تعیین کند و نرخ دستوری نمی‌تواند واقعاً تعیین کننده باشد.

حسین رئیسی گفت: نظام بازار، یک نظام زنده است و در نظام اقتصادی زنده نرخ دستوری نمی‌تواند تعیین کننده قیمت بازار باشد.

وی افزود: نرخ دستوری مشکلاتی برای تولید کننده و حتی برای مصرف کننده ایجاد می‌کند؛ بهترین حالت تعیین نرخ بر اساس عرضه و تقاضاست.

رئیسی با بیان اینکه وقتی عرضه و تقاضا تعیین کننده باشد، منافع هر دو طرف مورد توجه است، گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی باید منافع هر دو طرف را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به شرایط ارزی کشور گفت: روش ارز تراکنشی قابل دوام نبود و واقعاً مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کرد و دولت ناچار از این بود که به هر حال با همین ارز نیمایی نهاده‌ها را در بازار عرضه کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بازار مرغ با کسادی رکورد مواجه است و در سطح کشور مرغ به قیمت پایین‌تر از قیمت مصوب دولتی عرضه می‌شود. در حال حاضر که تولید کننده‌ها از نهادهای با ارز ترجیحی تولید استفاده می‌کنند این تولید دوام دارد، اما استفاده از ارز نیمایی برای تولید در شرایط فعلی بازار، مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد می‌کند.

رئیسی گفت: باید با کار کارشناسی در مجلس به یک فرمولی برسیم که هم تولید استمرار داشته باشد و جوجه ریزی در فصل جدید به اندازه کفاف و نیاز جامعه انجام شود و هم به لحاظ قیمت، مصرف کننده‌ها حمایت شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.