کد خبر : 20228 / /
/

خبر مهم برای مجردهای متقاضی مسکن ملی| در صورت رد درخواست مسکن ملی چه کنیم؟

اگر مجردی برای دریافت مسکن ملی اقدام کرد و درخواست او رد شد، چه کند؟ برای پاسخ به این سوال در این گزارش با اقتصاد آنلاین همراه باشید.

خبر مهم برای مجردهای متقاضی مسکن ملی| در صورت رد درخواست مسکن ملی چه کنیم؟

یکی از بزرگترین وعده‌های دولت سیزدهم، مساله مسکن بود و در ابتدای این دولت قرار شد که طی ۴سال، ۴میلیون واحد ساخته شود؛ در این بین مقرر شد که مجردها هم بتوانند برای طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کنند؛ اما با شرایطی. مثلا فرد باید زمان تحویل واحد، ازدواج کرده باشد؛ اما در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی منتشر و در آن اعلام شد که درخواست برخی از متقاضیان به دلیل عدم بارگذاری تعهدنامه محضری رد شده است.

اقتصاد آنلاین در پی این خبر، موضوع را از یک منبع آگاه در وزارت راه پیگیری کرد؛ این منبع آگاه در پاسخ به اقتصاد آنلاین با اشاره به شرایط ثبت نام افراد مجرد در طرح های حمایتی بخش مسکن گفت: ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر ارائه عقد نامه رسمی ازدواج دائم و سایر موارد لازم، هنگام انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی، هنگام عقد قرارداد ضروری است و اصلا الان نباید آن را ارایه کرد و در حال حاضر اصلا این موضوع بررسی نمی‌شود که بخواهیم برای آن درخواست کسی را رد کنیم؛ بنابراین هیچ یک از متقاضیان ثبت نامی مجرد، تاکنون در سامانه "حذف" نشده اند. در آخرین اطلاعیه صادر شده وزارت راه و شهرسازی که در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی با عنوان "دستورالعمل ثبت نام مجردین" درج شده است، در انتها "فرم تعهد نامه متقاضیان مجرد" آمده است که از متقاضیان صرفا درخواست شده است این فرم را تکمیل و ارائه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که علت رد درخواست برخی افراد چیست، اظهار داشت: علت رد درخواست برخی افراد به آن خاطر است که یکی از شرایط را نداشته‌اند؛ این شرایط عبارت است از: سن بین ۲۳ تا ۴۵سال؛ بنابراین حتی اگر متقاضی یک روز کمتر از ۲۳سال و یا یک روز بیشتر از ۴۵سال داشته باشد، درخواست او رد خواهد شد. 

 

این منبع آگاه ادامه داد: نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام است. همچنین شرط سوم نیز آن است که فرد از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد یا به عبارتی فرم (ج) او سبز باشد.

 

افراد باید توجه داشته باشند که ممکن است برای مثال در یک تعاونی برای دریافت مسکن ثبت نام کرده باشند و سپس برای ادامه مراحل مراجعه نکرده باشند؛ اما این بدان معنی نیست که پس فرم (ج) سبز است؛ در این صورت نیز فرم (ج) قرمز خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که پس تکلیف این افراد چیست گفت: چه این افراد و چه هر فرد دیگری که درخواست او رد شده است، باید به اداره کل راه و شهرسازی استانی که برای مسکن ثبت نام کرده برود و ابتدا موانع را رفع کند و سپس با رفع موانع برای ادامه روند ثبت نام خود اقدام کند. تا زمانی که موانع رفع نشود، ادامه روند ثبت نام نشدنی است. 

این منبع آگاه تاکید کرد: باتوجه به آنچه گفته شد، اگر درخواست فردی رد شده، قطعا به خاطر یکی از این ۳شرط است که در ابتدا آورده شد و صحبت‌هایی مبنی بر اینکه به خاطر تعهدنامه و... است، صحت ندارد./ اقتصاد آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.