کد خبر : 20187 / /
/

سکه رکوردشکنی کرد/ حباب ۲ میلیون تومانی ربع سکه!

بعد از ظهر امروز، تحت تاثیر نوسانات بازار ارز، افزایش شدید قیمت انواع سکه و همچنین حباب سکه را در بازار طلا و سکه شاهد بودیم. در چنین شرایطی سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با ۱۸۰، ۲۰۰، ۱۶۰ و ۵۰ هزار تومان افزایش رویرو بودند. این افزایش قیمت سبب ورود سکه امامی و سکه گرمی به کانال جدید شد.

 سکه رکوردشکنی کرد/ حباب ۲ میلیون تومانی ربع سکه!

 قیمت اونس جهانی در اولین روز معاملاتی خود با اندکی نوسان با نرخ ۱۸۵۴ دلار و ۵۱ ثبت شده است. اما بازار طلا و سکه برخلاف روند کاهشی قیمت اونس جهانی در مقایسه با صبح امروز و تحت تاثیر صعود قیمت دلار در بازار ارز، افزایش قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند. این افزایش قیمت سبب شده تا سکه امامی وارد کانال ۱۵ میلیون تومان و سکه گرمی وارد کانال ۳ میلیون تومان شود. همچنین هم گام با افزایش قیمت سکه حباب آن نیز به دلیل وجود تقاضا در بازار، افزایش شدیدی داشته؛ به گونه‌ای که حباب سکه گرمی ۳ میلیونی، به یک میلیون و ۳۴۰هزارتومان رسیده است.

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه  ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت ١۴ میلیون و ۸۵۱ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ۱۸۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ٨ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۸ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان افزایش قیمتی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان داشته است.

ربع سکه با قیمت ۵ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان ثبت شده است که در مقایسه با قیمت آن در روز معاملاتی گذشته معادل ۵ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان، نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

 هر سکه گرمی نیز معادل ۳ میلیون تومان ثبت شده‌است که تا این لحظه از معاملات، تغییر قیمت ۵۰ هزار تومانی را نسبت به نرخ روز گذشته معادل ۲ میلیون ۹۵۲ هزار تومان نشان می‌دهد.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۶۵۴ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۶۱۲ هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و ۹۷۹ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان حباب دارد.

سکه رکوردشکنی کرد

  محمد کشتی آرای، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه طی چند مدت اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: امروز بعد از تعطیلی دو روزه بازارهای جهانی، اونس با افزایشی اندک در حدود ۳ تا ۴ دلار به ۱۸۵۵ هزار دلار رسید. از سوی دیگر نیز از ابتدای هفته شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم که به افزایش قیمت طلا و سکه منجر شد. به طوریکه قیمت طلا و سکه به بالاترین رکورد خود در یکسال اخیر رسید. با توجه به وجود تقاضا در بازار و افزایش حجم معاملات حباب سکه نیز افزایش یافته است.  

وی در پایان اشاره کرد: از آنجایی که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به متغیرهای متعددی از جمله موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و مسائلی از این قبیل وابسته است که بر بازار ارز تاثیر می‌گذارند و انعکاس آن در بازار طلا و سکه مشاهده می‌شود، روند قیمت‌‌ها قابل پیش بینی نیست.

اقتصاد آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.