کد خبر : 20151 / /
/

خبر خوش برای خانواده هایی که فرزند مدرسه ای دارند|وام ۳۰ میلیونی با شرایط باورنکردنی

جزئیات جدید پرداخت وام 30 میلیون تومانی به این خانوارها منتشر شد

خبر خوش برای خانواده هایی که فرزند مدرسه ای دارند|وام ۳۰ میلیونی با شرایط باورنکردنی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: برای ما مهم نیست که سال آتی چند درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند. این عدد چه زیاد شود چه کم ما روی کیفیت تاکید داریم

"احمد محمودزاده" رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در مورد تحقق بیمه کامل برای معلمان مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: هنوز موضوعات کارشناسی در مورد بیمه رد و بدل می‌شود. براساس قانون کار همکاران ما در مدارس غیردولتی بیمه دارند، اما ما پیگیر هستیم بیمه برای معلمان غیردولتی به صورت ۲۴ و ۳۰ ساعت تدریس در هفته تحقق پیدا کند.

او ادامه داد: طرحی در مجلس در حال بررسی است که کمیته آموزش آن را بررسی کرده و هنوز به صحن نیامده است و دنبال این هستیم که به صحن بیاید. در این طرح برخی موضوعات جابه‌جا خواهد شد و بحث‌های ۲۴ و ۳۰ ساعت تدریس در هفته برای معلمان دوره متوسطه و ۳۶ ساعت در هفته برای کادر مدیریتی و عوامل اجرایی مدارس غیردولتی مطرح است که در قالب آن بیمه‌ها متفاوت خواهد بود. باید منتظر بود تا طرح مصوب شود و براساس آن مصوبه توضیحات مفصلی در مورد بیمه خواهیم داد.

الگوی شهریه را به سمت ارتقای کیفیت آموزشی می‌بریم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تاکید بر تعیین شهریه مدارس غیردولتی تا نیمه خرداد در مورد ایجاد تناسب بین شهریه این مدارس و کیفیت خدمات آموزشی، توضیح داد: ما هم دنبال همین موضوع هستیم. امسال بخشی از تعیین شهریه را به همین موضوع گره زده‌ایم و به تدریج هم رونق بیشتری می‌گیرد یعنی ما سمت و سوی الگوی شهریه را به سمتی می‌بریم که کیفیت آموزشی و رویکرد تربیتی_فرهنگی ملاک باشد و سهم بیشتری را برای موضوعات کیفیت بخشی می‌خواهیم داشته باشیم که همه اینها فرمول دارد.

محمودزاده افزود: رویکردهای فرهنگی و تربیتی برای ما خیلی مهم است و اینکه به نتیجه برسیم به خصوص در مسائل پرورشی ملاک کار ماست. در حوزه آموزش هم فقط کنکور و المپیاد برایمان مطرح نیست و اصراری روی آن نداریم. حوزه‌های دیگر در حوزه آموزش را نیز در نظر داریم مثل اینکه چقدر از دانش آموزان ما در جشنواره‌های خوارزمی، جشنواره جابر، مسابقات آزمایشگاهی و… حضور دارند. این مسائل برای ما خیلی مهم است و می‌خواهیم بدانیم دانش آموزان ما چقدر در چنین رویدادهایی حضور دارند و ما چقدر در این بخش‌ها می توانیم نتایج مثبتی را به دست بیاوریم. ما نمی‌خواهیم تک بعدی باشیم و همه ابعاد حوزه آموزش و پرورش را مدنظر داریم.

تناسب میزان شهریه با خروجی آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی

او تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که خانواده‌ها وقتی در مدرسه غیردولتی هزینه می‌کنند، آن هزینه متناسب با خروجی آموزشی و پرورشی باشد. ما می‌خواهیم این خروجی هم در حوزه شاخص‌های آموزشی و هم در شاخص‌های تربیتی و فرهنگی که در سند تحول بنیادین هم به آنها اشاره شده است، مناسب باشد. امسال ما به بخشی از اجرای این طرح در بحث الگوی شهریه ورود پیدا کرده‌ایم و به تدریج این مسئله ملموس‌تر هم می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه با اشاره به شاخص‌های جدید خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی که تعیین کرده‌ایم به تدریج تخصصی‌تر می‌شود ضمن اینکه متناسب با سند تحول بنیادین است. ما روی دو موضوع اصرار نداریم که اتفاقی در آن بیفتد؛ یکی از آنها کمیت است. برای ما مهم نیست که سال آتی چند درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند. این عدد چه زیاد شود چه کم، خیلی مهم نیست و روی این برنامه‌ای نچیده‌ایم که به عدد خاصی برسیم بلکه ما روی کیفیت تاکید داریم. کیفیت هم تاکید می‌کنم از نظر ما فقط کنکور و المپیاد نیست. کیفیت همه شاخص‌های آموزشی، پرورشی، تربیتی و فرهنگی است؛ دانش آموزان شش ساحتی که مدنظر سندتحول بنیادین است، مورد تاکید ماست و روی آن برنامه ریزی می‌کنیم.

او در واکنش به تذکر غلامعلی شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس به چند ماده قانون در مورد بیمه معلمان غیردولتی، وام قرض الحسنه، کمک به احداث مدارس غیردولتی و… گفت: انصافا بیشترین ورود به این موضوع را وزیر آموزش و پرورش داشته و ما در جلسه کمیسیون آموزش بررسی می‌کنیم که به چقدر از این مواد قانونی عمل شده است. وزیر آموزش و پرورش این پست را جدید تحویل گرفته و هنوز هفت ماه نیست که در این سمت قرار دارد و ما بودجه‌ای نبسته‌ایم که بگوییم این بودجه ماست. بودجه فعلی را سال قبل بسته‌اند و این دولت نبسته است به همین خاطر اگر ما بخواهیم پاسخگو باشیم باید برای امسال پاسخ بدهیم یعنی تا عید نوروز بودجه برای دولت قبل بود اگر موردی اتفاق نیفتاده که باید اتفاق می‌افتاده، مربوط به آن زمان است.

وی افزود: البته ما نمی‌گوییم که هیچ چیزی اتفاق نیفتاده است و در حال استخراج و تحلیل هستیم تا ببینیم چند درصد از مواد قانونی مثل ماده ۱۰.۱۱، ۱۹ و… اجرایی شده است. ما می‌خواهیم هم گزارشی برای مجلس آماده کنیم و هم برای برنامه‌های خودمان که قرار است از این به بعد به آن عمل کنیم، از این تحلیل‌ها استفاده کنیم.

محمودزاده اضافه کرد: ما نامه‌ای در خصوص کاربری آموزشی نوشته‌ایم و به استان‌ها داده‌ایم و نمی‌توان ظرف چند روز به نتیجه رسید و نیاز به تحلیل دارد و باید از استان‌ها آمار برسد، راستی آزمایی و تجزیه و تحلیل شود بعد گزارشی تهیه کنیم. ما بعد از عید این کار را شروع کرده‌ایم و هنوز در حال جمع‌بندی هستیم.

همکاری مدارس غیردولتی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

او در ادامه در مورد گزارش‌هایی از ارائه تسهیلات برخی ادارات به کارکنان خود در جهت ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی و احتمال تعاملات سازمان مدارس غیردولتی با برخی ارگان‌ها توضیح داد: خیر، تعاملی نیست. ما یک صندوق حمایت از مدارس داریم که این صندوق حمایت وظیفه دارد، تسهیلاتی را به اولیای همه دانش‌‌آموزان متقاضی تحصیل در مدارس غیردولتی ارائه بدهد که متناسب با همان ماده ۱۰ و ۱۱ است که در موردش صحبت کردیم. چنین صندوقی در مدارس غیردولتی قانونی است و به همین دلیل ایجاد شده است.

محمودزاده عنوان کرد: این صندوق در راستای حمایت از مدارس غیردولتی تسهیلاتی تحت عنوان کمک شهریه‌ای تا ۳۰ میلیون به اولیای دانش‌آموز ارائه می‌کند مانند کمک شهریه‌ای که به دانشجویان شهریه‌پرداز می‌شود. این صندوق با بانک قرض الحسنه مهر ایران قراردادی برای این حمایت دارد و کارمزد این کمک شهریه ۴ درصد است و سودی نمی‌گیرد. همین صندوق طرح حمایت دیگری با بانک قرض الحسنه مهر ایران دارد که تا ۵۰ میلیون تومان به فرهنگیان کمک می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این کمک به خاطر کمتر بودن حقوق معلمان این مدارس است، اظهار کرد: ما به جز این هیچ طرح حمایتی با هیچ جای دیگری نداریم. این طرح مثل این است، دانشجویی در دانشگاه آزاد قبول شود که صندوق دانشگاه به او کمکی برای پرداخت شهریه می‌کند البته در دانشگاه‌های دولتی شهریه‌‌ای هم همینطور است منتها چنین طرحی تا به حال در مقطع دانش‌آموزی نبوده که حالا محقق شده است./ایلنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.