کد خبر : 19896 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزینی/یارانه بگیران

سورپرایز دولت برای یارانه معیشتی این ماه |مبلغ یارانه معیشتی خرداد افزایش یافت؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که اکثر مردم یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند و کسانی هم که اعتراض داشته‌اند پس از انجام اصلاحات لازم یارانه‌ ورایزی به حساب آنها برای‌شان قابل برداشت خواهد بود.

سورپرایز دولت برای یارانه معیشتی این ماه |مبلغ یارانه معیشتی خرداد افزایش یافت؟

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود.ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

یارانه معیشتی ماه گذشته (اردیبهشت ماه) شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز  شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر ۵۵ هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها برگزار شد گزارشی از جزئیات یارانه معیشتی پرداخت شده به مردم به اعضای کمیسیون ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه وزیر کار گفت که اکثر مردم یارانه معیشتی را دریافت کرده و می‌کنند و کسانی هم که اعتراض داشته‌اند پس از انجام اصلاحات لازم یارانه واریزی به حساب آنها برای‌شان قابل برداشت خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: عبدالملکی عنوان کرد که به عنوان مثال فردی خودرویی به نامش است اما آن را به صورت قولنامه‌ای به فروش رسانده و وقتی کار نقل و انتقال خودروی فروخته شده را انجام دهد یارانه برایش قابل برداشت و یا حساب بانکی فردی برای انجام کارهای مالی و بانکی شرکت استفاده شده و گردش مالی وی مبنای محاسبه قرار گرفته که وقتی که حساب بانکی خود را از مسائل مالی شرکت جدا کند و دیگر گردش‌های مالی سنگین نداشته باشد یارانه‌اش قابل برداشت خواهد بود.

افزایش سه برابری یارانه فرزندان در خانواده‌های دهک‌های یک تا چهار حداقل سه فرزندی غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی.

تأمین صددرصد بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان.

عدم جواز تعدیل نیروی کار دارای سه فرزند، کاهش عوارض ساخت و ساز تا ۵۰ درصد برای خانواده‌های دارای سه فرزند و تا ۷۰ درصد برای خانواده‌های دارای چهار فرزند و سایر تخفیفات، اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی به کارکنان فاقد مسکن با حداقل سه فرزند.

 نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها، اماکن تاریخی،‌فرهنگی، ورزشی و سینماها برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر به همراه تخفیف ۲۰ درصدی دوره‌های آموزشی تربیتی و هنری کانون پرورش فکری برای فرزندان خانواده‌های سه فرزندی، از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مبلغ یارانه ها در خرداد ۱۴۰۱ افزایش می یابد؟

یک مقام آگاه گفت: پیش‌زمینه ثبت‌نام برای یارانه معیشتی به روزرسانی سامانه پایگاه رفاه ایرانیان است.

تعدادی از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «چرا سایت اعتراض به عدم دریافت یارانه معیشتی قطع است؟ » و لزوم بروزرسانی سامانه برای دریافت یارانه معیشتی خواستار پیگیری این مسأله شدند./زنهار

یارانه معیشتی

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

مبلغ یارانه جدید مشخص نیست اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد کلیه یارانه‌هایی که دولت تا کنون پرداخت کرده اعم از یارانه۸ نقدی، معیشتی، مناسبتی و یارانه نان با تجمیع می‌شود.

روز گذشته محسن رضایی اعلام کرد مبلغ یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است. سه دهک اول جامعه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌‌کنند و دهک چهارم و پنجم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

البته محسن رضایی گفته بود که عدد نهایی یارانه‌ها هنوز نهایی نشده و منتظر نظرات کارشناسی هستند. گویا ظرف یک روز کارشناسان به نتیحه رسیدند و حالا قرار امشب نتیجه نظرات کارشناسی امشب توسط رئیس جمهور اعلام شود.

اما اگر مبلغ یارانه و دهک‌های مشمول آن بر اساس گفته محسن رضایی باشاد، تنها پنج دهک یارانه می‌‌گیرند و یارانه پنج دهک بالای جامعه قطع می‌شود. بر این اساس یک خانوار چهار نفره دهک اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک خانواده چهار نفره دهک چهارم و پنجم ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند.

اما سایر یارانه‌ها از جمله یارانه نقدی، معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف می‌شود.

یارانه معیشتی

کسر بیست و دومین قسط وام کرونا از یارانه بگیران

گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است./ گسترش نیوز/

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: قرار شده‌ است که برای نهادهای دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به 7 دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

جعفر قادری در گفت‌وگویی درباره با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرط تهیه کارت‌های اعتباری و اقدامات انجام شده برای تهیه و صدور این کارت‌ها برای ارائه یارانه به مشمولان اظهارکرد: در ابتدا باید تاکید داشته باشم که قرار نیست که یارانه دارو و نان حذف شود و یا در خرید افراد در داروخانه یا نانوایی تغییری رخ دهد.

وی افزود: در گذشته یارانه گندم به واردکنندگان ارائه می‌شد اما قرار بر این شد که این یارانه پس از این به نانوا داده شود. در بحث دارو هم قرار بر این است که یارانه دارو را شرکت‌های بیمه‌ای به داروخانه بپردازد در مقابل خریدی که افراد انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست کارت نان داشته باشیم و کارت‌های جداگانه‌ای داده نمی‌شود، ادامه داد: افراد با کارت معمولی حساب بانکی خود خرید را انجام می‌دهند و در این شرایط مشخص است که خرید از چه کسانی انجام می‌شود و با مشخص بودن اطلاعات افراد، امکان قاچاق دارو و آرد و... وجود نخواهد داشت.

قادری در پاسخ به این سوال که یارانه دارو و نان شامل چه دهک‌هایی می‌شود، اظهارکرد: در بخش اختصاص یارانه نان و دارو تفکیکی بین افراد وجود ندارد و بین فقیر و غنی فرق و تفاوتی ایجاد نشده است. باتوجه به عملکرد نانوایی‌ها و داروخانه‌ها یارانه مورد نظر به آنها پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت یارانه گوشت خبر داد و گفت: قرار شده‌ است که برای نهادهای دامی که اثرگذار در نرخ گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در واقع یارانه دارو و نان شامل تمام جامعه می‌شود اما یارانه نهادهای دامی فقط شامل دهک‌های اول تا هفتم می‌شود.

قادری تاکید کرد: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهادهای دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزییات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی جزییات را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اعلام افزایش نرخ یارانه نقدی از سوی دولت گفت: در صورتی که قرار باشد یارانه نهاده‌های دامی (تحت عنوان یارانه گوشت ) به طور مستقیم به مردم ارائه و واریز شود، این به معنای افزایش نرخ یارانه است که یارانه دهک‌های اول تا هفتم را افزایش می‌دهد./گسترش نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.