کد خبر : 19407 / /
/

جیلی امگرند :EC7 مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی

جیلی امگرند :EC7  مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی

سال‌هاست که شاهد حضور محصولات چینی و خصوصاً خودروهای چینی در کشورمان هستیم. جیلی امگرند  EC7 یکی از این خودروها است که توسط شرکت جیلیران وارد می‌شود. این خودروی خوش ساخت به دلیل سیاست‌های اشتباه در عرضه و بازگشت تحریم‌ها نتوانست جایگاه شایسته‌ی خود را در بازار خودروی داخل به دست آورد. اکنون به دلیل محدودیت خدمات پس از فروش و نبود قطعات یدکی، مدل‌های دست دوم این خودرو کمی به سختی معامله می‌شوند. با ما همراه باشید تا به بررسی ماشین جیلی امگرند EC7 از زوایای مختلف بپردازیم.

 

معرفی اجمالی جیلی امگرند EC7

شرکت جیلی که اکنون سهامدار اصلی شرکت بزرگ ولوو در بخش خودروهای سواری نیز هست، زیرشاخه‌ای به نام امگرند دارد. حکم امگرند برای جیلی مانند لکسوس برای تویوتاست. اولین محصول امگرند، جیلی EC7 بود که سال 2009 به بازار خودروی چین معرفی شد. این خودروی کامپکت کلاس D توانسته امتیاز 4 ستاره از موسسه ایمنی اروپا E-NCAP در سال 2011 و امتیاز 5 ستاره ایمنی از موسسه چینی C-NCAP دریافت کند.

طراحی داخلی جیلی امگرند EC7 نسبت به بقیه مدل ها زیباتر است.

در ایران شرکت جیلیران خودروهای جیلی را وارد می‌کند. این شرکت از سال 90 فعالیت خود را شروع کرد و ابتدای کارش با وارد کردن دو خودروی EC7 و EC7 RV کلید خورد. سدان EC7 که در ایران موجود است نسخه نسل اول این خودروست که در سال‌های 2009- 2013 تولید می‌شد. این خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک توسط شرکت جیلیران عرضه می‌شد. اکنون به دلیل تحریم‌ها واردات این خودرو به حالت تعلیق در آمده است. در ادامه بررسی جیلی امگرند EC7 را از نظر طراحی و فنی انجام داده‌ایم. در ادامه این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

طراحی جیلی EC7

با نگاهی کلی به ماشین جیلی امگرند EC7 به هیچ وجه از طراحی آن بدتان نمی‌آید هر چند که عاشقش هم نمی‌شوید. در این خودرو خبری از المان‌های پیچیده نیست و حتی کمی قدیمی ولی در عین حال زیبا طراحی شده است. خطوط ظریف روی کاپوت و بدنه علاوه بر این‌که ظاهر خودرو را عضلانی و کمی حجیم‌تر کرده‌اند، نمای خودرو را از سادگی بیرون آورده‌اند. چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه‌شکن، جلو پنجره نه چندان بزرگ و سپر طراحی خوبی دارند و در هماهنگی با یکدیگر هستند. استفاده از نوارهای کرومی روی درب صندوق عقب و در قسمت جلوپنجره ظاهر شیکی به این بخش‌ها داده‌اند. آینه‌های جانبی و دستگیره‌ها نیز همرنگ بدنه هستند. در ضمن رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی نیز در تناسب با اندازه خودروست.

در طراحی داخلی جیلی EC7 از دو رنگ برای داشبورد و پنل درب‌ها استفاده شده است. داشبورد این خودرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد و در قیاس با طراحی‌های امروزی حرفی برای گفتن ندارد. در بخش میانی داشبورد یک صفحه نمایشگر 6.5 اینچی پایین دریچه‌های تهویه قرار گرفته است. بالای دریچه‌های هوا هم یک تورفتگی بیضی شکل وجود دارد که یک نمایشگر دیجیتالی کوچک را در دل خود دارد. روکش صندلی‌های این خودرو چرمی است. در بحث مربوط به ارگونومی هم باید گفت که دسترسی به ادوات مختلف آسان است و از این نظر جیلی امگرند EC7 شرایط خوبی دارد. کیفیت متریال مورد استفاده در کابین قابل قبول است؛ البته برخی مشتریان از کیفیت پایین چرم صندلی‌ها شکایت داشته اند.

به لطف ابعاد، این خودرو کابین جادار و بزرگی دارد و سرنشینان از این بابت در سفرهای طولانی نگرانی ندارند. جیلی امگرند EC7 دارای صندوق عقب بزرگی است که آپشن خوبی برای خانواده‌هایی که اهل سفر هستند محسوب می‌شود.

مشخصات فنی جیلی امگرند EC7

خودرو جیلی امگرند EC7 به لحاظ عملکرد و شتاب خیلی قوی و چابک نیست که البته با توجه به سن و سال و قدمت این خودرو چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. نکته مثبتی که در مورد موتور این خودرو وجود دارد این است که قطعات آن بادوام هستند؛ هر چند که با توجه به تحریم‌ها و شرایط داخلی کشور دسترسی به قطعات آن سخت‌تر از گذشته شده است. ولی اگر قطعه اصل خریدید، می‌توانید مطمئن باشید که تا مدت‌ها به خوبی برایتان کار می‌کند. برای خودروبازان ویژگی‌های فنی خودرو بسیار جذاب است. در جدول زیر مشخصات فنی جیلی امگرند EC7 آورده شده است. با هم نگاهی به این مشخصات بیاندازیم:

مدل خودرو

امگرند EC7

شرکت سازنده اصلی

جیلی (چین)

شرکت واردکننده

جیلیران

مدل‌ها

دستی

اتوماتیک

موتور

JLY- 4G18

حجم موتور

۱۷۹۲ سی سی

تعداد سوپاپ

۱۶

حداکثر توان

۱۳۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۷۲ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت

۱۸۵ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰-۱۰۰

۱۲ ثانیه

۱۲.۵ ثانیه

گیربکس

۵ دنده دستی

۶ دنده اتوماتیک

نوع سوخت

بنزین

ظرفیت باک

۵۰ لیتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

سیستم تعلیق

جلو: مک فرسون

عقب: بازوهای پیرو Trailing Arm

ترمزها

جلو: دیسکی خنک شونده

عقب: دیسکی خنک شونده

ابعاد خودرو

طول: ۴۶۳۵ میلیمتر

عرض: ۱۷۸۹ میلیمتر

ارتفاع: ۱۴۷۰ میلیمتر

وزن ناخالص خودرو

۱۲۸۰ کیلوگرم

۱۳۱۰ کیلوگرم

حجم صندوق عقب

۶۸۰ لیتر

 

 

 

 

 

 

 

در آخر این بخش هم این نکته را اضافه کنیم که رینگ‌های این خودرو 16 اینچی آلومینیومی و اندازه تایر آن 215/55R16 است.

امکانات رفاهی و ایمنی ماشین جیلی EC7

در ابتدای بررسی جیلی امگرند EC7، به بحث مربوط به ایمنی این خودرو بپردازیم و ببینیم چه امکاناتی برای ایمنی این خودرو در نظر گرفته شده است. سدان جیلی EC7 دارای در مجموع 6 کیسه هوا شامل کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای برای راننده و سرنشین جلو است. برای سرنشینان عقب هم کیسه هوای پرده‌ای قرار داده شده که خب آپشن خوبی محسوب می‌شود. اگر عشق سرعت هستید باید بدانید که در سرعت‌های بالا به شما هشدار داده می‌شود و اگر کلیدتان را روی خودرو جا گذاشتید، آلارمی داده می‌شود تا شما را متوجه این مطلب کند. با شروع به حرکت و سرعت گرفتن، درب‌ها به طور خودکار قفل می‌شوند. هشداردهنده باز بودن درب‌ها و روشن ماندن چراغ‌ها، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، سنسور عقب و سنسور تشخیص کمک راننده نیز از دیگر امکاناتی هستند که برای ایمنی خودرو در نظر گرفته شده‌اند. در ضمن چراغ‌های جلو به صورت خودکار روشن می‌شوند.

جیلی امگرند ec7 دارای امکانات رفاهی زیادی است.

حالا نوبت به بخش جذاب امکانات رفاهی می‌رسد. اگر به دنبال امکانات رفاهی زیاد و یک خودروی فول آپشن هستید، باید بدانید که جیلی امگرند EC7 خودروی خیلی مجهزی در قیاس با خودروهای امروزی نیست. این خودرو در هر دو مدل دستی و اتوماتیک خود دارای آپشن‌های زیر است:

  • سانروف برقی
  • چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب
  • سیستم HSEA سبز رنگ برای شیشه جلو و عقب
  • گرمکن شیشه عقب با آنتن درون شیشه
  • آینه‌های برقی با گرمکن
  • صندلی‌های عقب تاشو
  • صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم ۸ حالته
  • فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترلی روی آن
  • تهویه اتوماتیک
  • فیلتر گرد و خاک
  • سیستم صوتی DVD Player با نمایشگر 6.5 اینچی
  • نمایشگر اطلاعات خودرو مجهز به نمایشگر دمای خارجی
  • رکاب استیل

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه جیلی امگرند EC7

و اما از هر چه بگذریم سخن از بیمه خوشتر است. همان‌طور که می‌دانید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از جمله الزامات هر خودرویی هستند که باید داشته باشند؛ البته بیمه بدنه اختیاری است. البته بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است که البته داشتن بیمه بدنه هم به دلیل مزایای زیادی که دارد ضروری می نماید.

  • بیمه شخص ثالث: این بیمه که از الزامات هر خودرویی می‌باشد هزینه‌هایی که در اثر تصادف وارد شده را جبران می‌نماید. در بحث بیمه، مالک وسیله نقلیه شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد زیان‌دیده شخص ثالث محسوب می‌شود. در مورد قیمت بیمه شخص ثالث خودرو باید این نکته را بگوییم که قیمت این بیمه به موارد گوناگونی از جمله نوع خودرو، برند، کاربری، تخفیفات بیمه و غیره  بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه شخص ثالث جیلی می‌توانید به سایت com مراجعه کنید.

بیمه بدنه: از دیگر نیازهای بیمه‌ای یک خودرو، بیمه بدنه است. با پرداخت حق بیمه بدنه، می‌توانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی بیمه کنید و در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه‌گر بر اساس شرایط مندرج در بیمه‌نامه، خسارت وارده را جبران می‌نماید. برای استعلام بیمه بدنه جیلی را می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کنید.

در آخر باید گفت که جیلی EC7 یک خودروی خوش ساخت و عالی از خانواده جیلی است که توانسته تاکنون محبوبیت بالایی را به دست بیاورد. قیمت جیلی امگرند EC7 با توجه به شرایط نوشته شده، نسبت به دیگر خودروها کمی بالاتر است.

برگرفته از سایت بیمه دات کام (bimeh.com)

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.