کد خبر : 19354 / /
/

علت نایاب شدن روغن در بازار

اگر بازار بخواهد کارکرد واقعی خود را داشته باشد باید همه حلقه‌ها به درستی و به موقع عمل کنند. خوشبختانه با توجه به پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌هایی که از قبل انجام شد وزارت جهاد کشاورزی هیچ مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی ندارد.

 علت نایاب شدن روغن در بازار

محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که علت اختلال در توزیع برخی از کالاهای اساسی مانند روغن در چند روز اخیر چه بود؟ گفت: اگر بازار بخواهد کارکرد واقعی خود را داشته باشد باید همه حلقه‌ها به درستی و به موقع عمل کنند. خوشبختانه با توجه به پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌هایی که از قبل انجام شد وزارت جهاد کشاورزی هیچ مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی ندارد.

وی علت کمبود برخی از کالاها در روزهای گذشته را درج قیمت‌های جدید عنوان کرد و گفت: درج قیمت های جدید و تغییر جت پرینت کالاها اقدامی زمانبر است. همچنین اعلام شد تمام محصولاتی که به قیمت قدیم هستند با قیمت جدید عرضه شوند که این موضوع هم مشکلاتی را ایجاد کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی احتکار را عامل دیگر کمبود روغن دانست و گفت: یکی از عوامل دیگری که باعث شد کمبود مقطعی روغن احساس شود، احتکار بود. در یکی از استانها ۲۵ تن روغن جامد و ۶۳۱تن روغن مایع احتکار شده بود که کشف شد. اگر چه این میزان احتکار تاثیر خود را در بازار آن استان و استان های همجوارش گذاشته بود.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.