کد خبر : 19240 / /
/

تراکنش مشکوک در نانوایی ها/ نان سهمیه‌بندی می‌شود؟

استاندار زنجان گفت: هدف‌گذاری اصلی از شیوه جدید عرضه نان، فقط برای جلوگیری از قاچاق آرد است و تغییری در میزان خرید و سهمیه‌بندی در آن نخواهد بود.

تراکنش مشکوک در نانوایی ها/ نان سهمیه‌بندی می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان محسن افشارچی در نشست با روحانیون مستقر در محل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار داشت: نیاز سالانه کشور ۱۲.۵ میلیون تن گندم است و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این میزان صرف تولید اقلامی مثل ماکارونی و سایر مواد غذایی و ۱۰ میلیون تن برای نان اختصاص می‌یابد که از این ۱۰ میلیون تن آرد، حدود سه میلیون تن آن قاچاق می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مشکلی در خصوص اقلامی چون گندم و روغن نداریم، گفت: باید آینده‌نگری شود تا منابع از دست نرود.

استاندار زنجان به ثبت حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تراکنش بانکی در نانوایی‌ها طی دی، بهمن و اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک و نیم میلیون مورد تراکنش‌های زیر ۵ هزار تومان، یک میلیون مورد بین ۵ تا ۱۵ هزار تومان و ۳۰۰۰ تراکنش نیز بین یک میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان انجام شده است.

افشارچی تاکید کرد: طی این سه ماه ۵۰۰ تراکنش بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان نیز در نانوایی‌های زنجان انجام شده و مجاهده اقتصادی در شرایط حساس کنونی بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: وقتی تکنولوژی وارد زندگی می‌شود، باید از آن درست استفاده کرد؛ چرا که تکنولوژی بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه شود، موضوع امنیت غذایی است که در این راستا شهروندان نگران نباشند.

استاندار زنجان یاد آورشد: هدف‌گذاری اصلی از شیوه جدید عرضه نان، فقط برای جلوگیری از قاچاق آرد است و تغییری در میزان خرید و سهمیه‌بندی در آن نخواهد بود.

افشارچی گفت: در این طرح مردم بدون افزایش قیمت نان، خرید مورد نیاز خود را با کشیدن هر کارت بانکی در نانوایی انجام خواهند داد و شروع اجرای این طرح در استان به صورت تدریجی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این طرح طی چند روز آینده با تجهیز حدود ۱۵ نانوایی به دستگاه‌های کارتخوان ویژه این طرح، کار آغاز می‌شود، ابراز داشت: برای مقابله با قاچاق و سایر تخلفاتی که در حوزه توزیع آرد اتفاق می‌افتاد، یارانه نان از این پس به جای گندم مستقیم به خود نانوا پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.