کد خبر : 18931 / /
/

اختلاف قیمت گوشت قرمز در میادین و قصابی ها

بررسی میدانی بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد، این کالا در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و قصابی های سطح شهر با نرخ های متفاوت و فاصله قابل توجه عرضه می شود که، حاکی از ادامه آشفتگی در بازار گوشت قرمز است.

اختلاف قیمت گوشت قرمز در میادین و قصابی ها

چندی پیش علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، در گفتگو با اقتصاد آنلاین از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصد تقاضای گوشت قرمز به رغم کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی قیمت در ماه رمضان سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و دلیل آن را بدتر شدن شرایط اقتصادی مردم دانست.

همچنین حبیب‌‌فر، عضو هیات مدیره اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی، نیز گفته بود؛ ماه رمضان امسال میزان تقاضا برای خرید گوشت گاو و گوساله روند کاهشی به خود گرفت و تقاضا برای خرید آن  ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. او دلایل کاهش مصرف سرانه گوشت قرمز از سوی خانوارها را تاثیر شرایط بد اقتصادی و از دست رفتن ارزش ریال عنوان کرده بود.

با پایان یافتن ماه رمضان سری به بازار این کالای اساسی زدیم تا آخرین وضعیت قیمت و عرضه آن را بررسی کنیم.

در حال حاضر گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار شهرداری‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و قصابی های سطح شهر در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

در میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم شقه گوسفندی با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، هر کیلوگرم سردست گوسفندی از قیمت ۱۲۰هزار تومان تا ۱۵۶ هزار تومان، هر کیلوگرم ران گوسفندی از قیمت ۱۲۵ هزار تومان تا ۱۵۹ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله از قیمت ۱۲۶ هزار تومان عرضه می شود.

در سطح شهر هر کیلوگرم شقه گوسفندی با قیمت ۱۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم سردست گوسفندی با قیمت ۱۵۸ هزار تومان، هر کیلوگرم ران گوسفندی با قیمت ۱۷۸ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله با قیمت ۱۷۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در فروشگاه های زنجیره ای، به طور معمول خبری از گوشت شقه گوسفندی نیست اما، هر کیلوگرم سردست گوسفندی با قیمت ۲۱۵ هزار تومان، هر کیلوگرم ران گوسفندی با قیمت ۲۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله با قیمت ۱۴۰ هزار هزار تومان  عرضه می شود.

به این ترتیب فاصله قیمتی هر کیلوگرم شقه گوسفندی از میادین تا خرده فروشی های سطح شهر به طور متوسط ۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان است. فاصله قیمتی هر کیلوگرم سردست گوسفندی نیز از میادین تا سطح شهر ۲ هزار تومان تا ۳۸ هزار تومان و از میادین تا فروشگاه های زنجیره‌ای ۵۹ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان است. فاصله قیمتی هر کیلوگرم ران گوسفندی از میادین تا سطح شهر ۱۹ هزار تا ۵۳ هزار تومان و از میادین تا فروشگاه های زنجیره‌ای ۵۷ هزار تا ۹۱ هزار تومان است. فاصله قیمتی هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط از میادین تا سطح شهر ۴۷ هزار تومان و از میادین تا فروشگاه های زنجیره‌ای ۱۴ هزار تومان است.

اقتصادآنلاین

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.