کد خبر : 18624 / /
/

خبر مهم/ممنوعیت واردات خودرو کی تمام می شود؟

فیروزی گفت: از ابتدای خردادماه دیگر ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد.

خبر مهم/ممنوعیت واردات خودرو کی تمام می شود؟

حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو بیان کرد: در موضوع خودرو دو نکته وجود دارد. موضوع اول آن ممنوعیتی است که سران قوا در سال ۱۳۹۷ برای واردات برخی کالاها از جمله خودرو مصوب کردند. این ممنوعیت در پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد. یعنی اگر مصوبه جدیدی در این خصوص وجود نداشته باشند در عمل واردات خودرو منع قانونی ندارد.

وی افزود: در سال ۹۷ این تصمیم به دلیل مدیریت بازار ارز و مشکلات ارزی در داخل کشور بوده است. از اول خرداد عملا ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود نخواهد داشت.

فیروزی ادامه داد: موضوع دوم آن مصوبه ای است که مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که همان ماده ۴ است که در مجلس دهم به تصویب رسید و شورای نگهبان به آن ایراد گرفته بود. اما به مجلس یازدهم آمد و مجددا اصلاح شد و مجلس واردات خودرو را در قبال صادرات مصوب کرد.

عضو کمسیون صنایع مجلس تاکید کرد: آن مصوبه که قبلا اختلاف نظرهایی وجود داشت هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شده و دو جلسه به آن اختصاص داده اند و کلیات آن به تایید رسیده است و اکنون برای بررسی جزئیات به کمیسیون مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت رفته است.

فیروزی می‌گوید: کمیسیون بای روی آن طرح کارشناسی انجام دهد و مجددا به صحن مجمع تشخیص بازگردد و رای گیری روی آن انجام شود و به تصویب برسد. برای تعداد و کم و کیف واردات خودرو از خرداد ماه نیز هیچ ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر هم در گذشته محدودیت‌هایی برای واردات خودرو وجود داشته محدودیت های شکلی بوده است. بدین معنا که محدودیت های خدماتی بوده است. به‌عنوان مثال وزارت صمت یک مصوبه داشت مبنی بر اینکه افرادی که قصد واردات خودرو دارند باید متعهد شوند که نمایندگی بزنند و خدمات پس از فروش داشته باشند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس درانتها خاطرنشان کرد که این ها دیگر بیشتر تنظیم گری های دولت برای سر و سامان دادن به واردات خودرو است. اما به لحاظ کلی از اول خرداد ماه منع قانونی برای واردات خودرو وجود ندارد مگر اینکه مصوبه جدیدی برای آن ایجاد شود که هم اکنون هم تا آنجایی که ما اطلاع داریم خبری از مصوبه جدید نیست

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.