کد خبر : 18506 / /
/

دکتر متخصص دیابت در کرج

دکتر متخصص دیابت در کرج

در مقاله پیش رو، سعی به بحث در زمینه دکتر متخصص دیابت در کرج داریم. با ما باشید.

مقدمه

در این مقاله، ابتدا نگاهی کوتاه به بیماری دیابت می اندازیم. سپس از تجربیات دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص در این زمینه بهره مند خواهیم شد. از شما علاقه مندان به این مبحث، دعوت می کنیم تا انتهای این مبحث ما را همراهی نمایید.

عناوین مقاله:

مقدمه ای بر بیماری دیابت

آشنایی با دکتر سلیمی

بیماری دیابت چیست؟

انواع بیماری دیابت

ارتباط بین چاقی و دیابت

عوارض بی اهمیتی به بیماری دیابت

فواید جراحی چاقی

بیماری دیابت در شهر کرج

 

مقدمه ای بر بیماری دیابت

بیماری دیابت، امروزه به عنوان یکی از بیماری های مزمن و خطرناک در سرتاسر جهان به شمار می رود.

دلیل بروز این بیماری به صورت خلاصه، عدم توانایی بدن فرد در استفاده از انسولین می باشد.

در بدن همگی افراد، هورمونی به نام انسولین وجود دارد.

وظیفه هورمون انسولین، تنظیم میزان قند خون در بدن و یا به بیان دیگر تنظیم گلوکز در بدن افراد می باشد.

امروزه با توجه به آمارهای داده شده، بیش از هشت درصد از مردم در سرتاسر دنیا، به این بیماری مهلک و آزاردهنده مبتلا می باشند. نکته ناراحت کننده، افزایش روز افزون این آمار در میان افراد است.

از دلایل اصلی ابتلا به بیماری دیابت، اضافه وزن می باشد. بیماری چاقی یکی از دلایل ابتلا به بیماری دیابت می باشد و چنان چه فرد پیشینه این بیماری را داشته باشد، چاقی و اضافه وزن، شدت بیماری را در بدن فرد افزایش می دهد.

 در بسیاری از موارد، فرد مبتلا به بیماری دیابت و چاقی به صورت همزمان، دست به هر کاری می زند تا بتواند از مشکل چاقی رهایی یابد تا شاید بدین وسیله بیماری دیابت او بهبود یابد.

بدون ترید، کاهش وزن سریع با کمک رژیم غذایی و ورزش، کاری غیر ممکن می باشد. از همین رو پزشکان مجرب در زمینه درمان بیماری دیابت، انجام عمل جراحی چاقی را به این افراد پیشنهاد می کنند.

دکتر سلیمی، جراح متخصص در زمینه جراحی های چاقی، از جمله جراحان متخصصی می باشند که جراحی چاقی را به عنوان تنها راه درمان بیماری دیابت به بیماران خود معرفی می کنند.

دکتر سلیمی در شهر تهران اقدام به ویزیت و معالجه بیماران خویش می کنند و بیماران دیابتی بسیاری از سرتاسر کشور از جمله کلانشهر کرج، برای مداوای بیماری دیابت خویش به ایشان مراجعه می نمایند.

با توجه به این امر که کلانشهر کرج در یک قدمی شهر تهران قرار دارد و آمار مبتلایان دیابت در این شهر، روز به روز در حال افزایش می باشد، لزوم وجود یک پزشک مجرب برای درمان افراد مبتلا به دیابت، امری ضروری به نظر می رسد. در همین راستا، به معرفی دکتر سلیمی جراح متخصص در زمینه جراحی های چاقی و دیابت می پردازیم.

در این مقاله، سعی به بحث در زمینه دکتر متخصص دیابت در کرج می پردازیم. لطفاً تا پایان این مبحث با ما همراه باشید.

22

دکتر سلیمی کیست؟

دکتر سلیمی، متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک می باشند. ایشان عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی با شماره نظام پزشکی معتبر و قابل استناد می باشند.

این پزشک محبوب و مجرب، با سال ها تجربه و با داشتن هزاران جراحی موفق در کارنامه خویش، انتخابی مناسب برای انجام عمل جراحی چاقی می باشد. دکتر سلیمی با توجه به سابقه طولانی خویش در زمینه درمان قطعی بیماری دیابت نوع دو، به تمامی افرادی که از این بیماری رنج می برند و نیز دارای اضافه وزن می باشند، جراحی چاقی  و بخصوص عمل اسلیو معده را به عنوان تنها راه حل مشکل به ایشان معرفی می نمایند.

در ذیل به بیان این امر می پردازیم که چرا دکتر سلیمی، جراحی چاقی را به افراد مبتلا به دیابت معرفی می نمایند و چه ارتباطی میان چاقی و دیابت وجود دارد. از همین رو، ابتدا به بحث در زمینه بیماری دیابت و انواع آن می پردازیم.

بیماری دیابت چیست؟

هنگامی که در مورد بیماری دیابت صحبت می شود، نخستین موردی که به ذهن می‌رسد، عدم تعادل در قند خون می باشد. بیماری دیابت به عنوان یکی از فراگیرترین بیماری‌ها در تمامی کشورهای دنیا، از جمله کشورمان ایران، بیش از میلیون ها نفر را درگیر خود کرده است.

 ذکر این نکته اساسی است که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، از ابتلای خود به این بیماری خطرناک بی اطلاع هستند و زمانی به بیماری خود پی می برند که بیماری به شدت پیشرفت کرده و عوارض ناگوار آن، این افراد را درگیر خود کرده است.

دلیل ابتلا به بیماری دیابت، عدم تولید کافی انسولین و یا عدم استفاده درست بدن از انسولین تولید شده می باشد.

انسولین، هورمونی است که لوزالمعده در بدن تولید می کند که سبب دریافت قند از خون گشته و آن را به سلول های بدن انتقال می دهد. در افراد مبتلا به دیابت، میزان انسولین یا بسیار کم است و یا به هر دلیلی، نمی تواند تاثیر کافی در انتقال قند خون به بافت های بدن را داشته باشد.

33

بیماری دیابت و انواع آن

به صورت کلی دو نوع دیابت وجود دارد. دیابت نوع اول و دوم. دیابت نوع اول به سبب دلایل ژنتیکی و محیطی فرد می باشد. این نوع دیابت در کودکان و جوانان بسیار شایع می‌باشد. اما دیابت نوع دوم که شایع ترین نوع دیابت در جهان می باشد، به سبب مقاومت سلول های بدن در برابر انسولین به وجود می آید.

دیابت نوع دوم، در افراد بزرگسال بسیار شایع تر می باشد و دلیل اصلی آن، اضافه وزن در افراد می باشد. کم بودن تحرک روزانه و رژیم های غذایی نامناسب، شیوع این بیماری را در سنین کم نیز بسیار افزایش داده است.

در این مقاله، سعی داریم در زمینه دکتر متخصص دیابت در کرج، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان علاقه مند به این موضوع قرار دهیم. در این بخش، به بحث در زمینه ارتباط میان بیماری چاقی و بیماری دیابت می پردازیم. لطفاً با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

ارتباط بین چاقی و دیابت

همان طور که ذکر شد، بیماری دیابت، نسبت مستقیمی با وزن افراد دارد. هر چه وزن فرد بیشتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری دیابت بیشتر می گردد.  اضافه وزن و یا همان چاقی، خود دلیلی موجه بر ابتلا به بیماری دیابت می باشد و چنان چه فرد به صورت ارثی به این بیماری مبتلا باشد، شدت این بیماری را در فرد به حد قابل توجهی افزایش می دهد.

به صورت تقریبی، 25 درصد از افرادی که شاخص توده چربی آنان از عدد 35 بالاتر باشد، به بیماری دیابت مبتلا می گردند. دیابت یک بیماری مزمن و طولانی می باشد که اکثر افراد مبتلا به این بیماری، اغلب با کمک داروهای مرتبط با این بیماری، سعی به کنترل آن دارند. این در حالیست که چنان چه فرد، نسبت به بیماری خود بی اهمیت باشد، عوارض جبران ناپذیری را برای وی به دنبال خواهد داشت.

44

منبع

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.