کد خبر : 18496 / /
/

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییر کرد؟

به رغم اعتراض برخی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به زمان برگزاری این آزمون، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که آزمون استخدامی آموزش و پرورش در همان تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییر کرد؟

دستگاه تعلیم و تربیت با کمبود نیرو مواجه است؛ موضوعی که مدت‌هاست به عنوان یکی از چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت مطرح می‌شود و تنها راه آن نیز جذب نیرو است.

جذب نیرو در آموزش و پرورش در حال حاضر از طرق مختلف صورت می‌گیرد که طبق قانون فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صورت گیرد؛ یکی از روش‌های جذب نیرو، آزمون استخدامی است که در حال حاضر چند سالی است که آموزش و پرورش پای ثابت حضور در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور است.

پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی که از آزمون مکتوب، مصاحبه و گزینش سر بلند بیرون می‌آیند باید دوره یکساله‌ کسب مهارت‌های معلمی را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بگذرانند که البته این موضوع در سال‌های اخیر به دلیل فرصت کم از زمان برگزاری آزمون و طی مراحل تا اول مهر، آن طور که شایسته هدف بود، برگزار نشده است.

* داوطلبان: زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش را تغییر دهید

امسال هم قرار شده است که آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار شود که البته باز هم از زمان طی مراحل تا اول مهر، فرصت زیادی وجود ندارد و به نظر می‌رسد دوره‌های آموزشی دستخوش تلاطم‌هایی شود.

تعدادی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «درخواست تعویق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱» خواستار تغییر زمان آزمون استخدامی هستند.

یکی از داوطلبان آزمون استخدامی به خبرنگار فارس گفت: زمان برای مطالعه آزمون استخدامی آموزش و پرورش خیلی کم بود. اوایل اسفند فراخوان ثبت‌نام را دادند و قرار است اواسط اردیبهشت، آزمون گرفته شود؛ این چه کاری است که آموزش و پرورش انجام می‌دهد؟

وی ادامه داد: آیا اینطور با سرعت نیرو گرفتن به نفع آموزش و پرورش است؟ مگر آموزش و پرورش نمی‌خواهد معلم شایسته جذب کند پس چرا قواعد را رعایت نمی‌کند؟ مگر نمی‌گویند کسانی که پذیرفته می‌شوند از اول مهر به مدرسه بروند، پس چطور قرار است دوره یکساله مهارت‌های معلمی گذرانده شود؟ آیا همه اینها که پذیرفته می‌شوند آمادگی تدریس را دارند؟

*آموزش و پرورش: در برگزاری آزمون استخدامی تعویق و تأخیر نداریم

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییر نمی‌کند؛ صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود و ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر استخدام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در برگزاری آزمون استخدامی تعویق و تأخیر نداریم، افزود: پذیرفته‌شدگان مهر ماه امسال سر کلاس درس حاضر می‌شوند. 

ستاری‌فرد درباره دوره یکساله آموزش معلمی نیز گفت: آموزش و پرورش در تلاش است که یک بخش از آموزش‌ها را در تابستان و یک بخش را ضمن تدریس در کلاس درس، ارائه دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی که داریم، ناگزیر هستیم ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر در سال تحصیلی پیش رو در آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کنند. 

*‌ بیش از ۵۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند

آموزش و پرورش تأکید کرده است که آزمون استخدامی این وزارتخانه در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار شود؛ علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه خبر داد.

وی ادامه داد: داوطلبان این آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید از ۱۳ اردیبهشت ماه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با درج اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و ... و اطلاعات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد پیگیری و ... از کارت شرکت در آزمون خود پرینت تهیه کرده و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.

بیش از ۵۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند و قرار است که ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر جذب شوند. /فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.