کد خبر : 18457 / /
/

ماجرای یارانه ۲۵۰ هزار تومانی چه بود؟

محمود احمدی نژاد در جدیدترین اظهارنظر درخصوص پرداخت یارانه‌ها و هدفمندی گفت: همان زمان، سال ۹۱ گفتم که ما می‌توانیم نفری ۲۵۰ هزار تومان به مردم بدهیم.

ماجرای یارانه ۲۵۰ هزار تومانی چه بود؟

محمود احمدی‌نژاد در جدیدترین اظهارنظر درخصوص پرداخت یارانه‌ها و هدفمندی گفت: همان زمان، سال ۹۱ گفتم که ما می‌توانیم نفری ۲۵۰ هزار تومان به مردم بدهیم.

احمدی‌نژاد در گفتگویی اب اقتصادآنلاین به موضوع یارانه‌ها پرداخت و گفت: ما سال ۸۷ می‌خواستیم طرح هدفمندی را اجرا کنیم. اول آمدند و گفتند آقای احمدی‌نژاد، ۲۰ سال است که سه دولت اجرا نکرده اند، تبعات دارد، نارضایتی مردم را در پی دارد، زمین می‌خوری، سال بعد انتخابات است، رایت پایین می‌آید! من به آنها گفتم رای را کنار بگذار، این کار به نفع کشور هست یا نه؟ گفتند بله. گفتم چه اشکالی دارد که یک دولتی بیاید و یک کار اساسی به نفع کشور انجام بدهد و کنار برود تا اینکه ۸ سال باشد و هیچ کار اساسی انجام ندهد؟ ما یک کار انجام می‌دهیم و بعد خداحافظ . بعد که دیدند خنثی شد، گفتند نه! تو این کار را انجام بدهی، رایت بالا می‌رود و آن چیزی که در دلشان بود، بیرون ریختند!

به هر حال یکسال و نیم آن را کش دادند. در یک کمیسیون مجلس ۱۶۰ بار رفتیم تا ۵ سوال مشخص را پاسخ بدهیم. هر بار هم با آنها صورت جلسه کردیم که آقا قانع شدید؟ تمام شد؟ برویم اجرا کنیم؟ می‌گفتند بله ولی به محض آنکه می‌رفتیم اجرا کنیم، دوباره پشت تریبون می‌رفتند و می‌گفتند ما سوال داریم، دوباره می‌آمدند همان سوالات را می‌پرسیدند! چون نمی‌خواستند اجرا شود. بعد هم کارشکنی‌های سنگینی کردند.

با این حال ما کار را شروع کردیم و گفتیم اجازه بدهیم این سد شکسته شود. دیدیم که دولت بعد که مال همین جناح‌های قدرت بود، چه حملاتی کرد! بارها قیمت بنزین و نفت و گازوئیل را بالا برد ولی سهم مردم را نداد. درحالیکه با تغییر قیمت، این ۴۵ هزار تومان باید بالا می‌رفت.

همین الان می‌دانید چقدر بابت هدفمندی از مردم می‌گیرند؟ نزدیک ۳۵۰ هزار میلیارد تومان. چقدر آن را به مردم می‌دهند؟ ۳۰ هزار تا! یک معیشتی هم درست کردند که ۳۰ هزار تا هم به آن می‌دهند. روی هم تقریبا ۶۰ هزار تا می‌شود.

صدقه ای به مردم می‌دهند.

احمدی‌نژاد: صدقه ای می‌دهند. اصل آن به جیب دولت می‌رود و دوباره مثل قبل هر جور که دلش بخواهد مصرف می‌کند.

 یعنی آغازگر شما بودید ولی هدف آن چیزی نبود که شما می‌خواستید؟

احمدی‌نژاد: همان زمان، سال ۹۱ گفتم که ما می‌توانیم نفری ۲۵۰ هزار تومان به مردم بدهیم.

 پس ۴۵ هزار تومان رقم اعلامی شما نبود؟

احمدی‌نژاد: بله. من اعلام کردم که به هر نفر می‌توانیم ۲۵۰ هزار تومان بدهیم.

نهایتا به چه قیمتی رسیدید؟

آن چیزی که دادیم ۴۵ هزار ۵۰۰ تومان بود. ببینید کشور بسیار ثروتمند است. این را من بارها گفته ام؛ اگر فقط بخشی از این ثروت در اختیار مردم قرار بگیرد، نه تنها ما فقیری نداریم، بلکه همه مرفه زندگی می‌کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.