کد خبر : 18295 / /
/

شرایط اعطای مسکن پس از تولد فرزند سوم

وزارت راه و شهرسازی آیین‌نامه اجرایی قانون مربوط به تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کرد.

شرایط اعطای مسکن پس از تولد فرزند سوم

 از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، براساس ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف است به منظور تحقق بند (چ) ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰) مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده سازی فقط برای یکبار به صورت فروش اقساطی با ۲ سال تنفس و ۸ سال اقساط اعطاء کند و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه به مالکین تحویل داده می‌شود.

همچنین به موجب تبصره (۳) ماده مذکور، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده با همکاری وزارت جهاد کشاورزی آیین‌نامه موضوع این ماده را حداکثر ۳ ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون یاد شده تهیه و جهت تصویب، به هیأت وزیران ارائه کند که پیش‌نویس مذکور پس از تدوین جهت بررسی و تصویب به دولت ارائه شد.

در آیین‌نامه پیشنهادی تصریح شده «خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین‌نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰) متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد».

همچنین براساس پیش نویس آیین‌نامه یاد شده، در صورت عدم امکان تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای مفاد این آیین‌نامه توسط دولت، ضروری است اراضی مورد نیاز از طریق الحاق و یا تغییر کاربری در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه تأمین شود.

پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی اکنون در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت مراحل بررسی کارشناسی را سپری می‌کند./ساختمان آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.