کد خبر : 18105 / /
/

اتفاقی غافلگیرکننده در فوتبال بانوان همه را شوکه کرد

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال از پخش زنده رقابت‌های لیگ برتر بانوان از فصل آینده خبر داد.

اتفاقی غافلگیرکننده در فوتبال بانوان همه را شوکه کرد

گلاره ناظمی، مسئول برگزاری مسابقات فوتبال بانوان، درباره نحوه فعالیت باشگاه‌های مطرحی چون استقلال و پرسپولیس در بخش بانوان گفت: حضور باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس و یا هر باشگاه دیگری که در لیگ برتر فعالیت دارد، در حوزه بانوان اتفاق خوبی است که قبلا هم شخص وزیر نسبت به فعالیت سرخابی‌ها در حوزه بانوان تاکید هم کردند اما بدون شک منظور دکتر سجادی این نبود که حتما فعالیت دو باشگاه در لیگ برتر بانوان باشد چون امکان پذیر نیست و ورود به لیگ برتر ساز و کار مخصوص به خودش را دارد.

وی افزود: ۱۴ سال است که لیگ یک و دو داریم، بنابراین هر باشگاهی که بخواهد در لیگ برتر تیمداری کند باید سلسله مراتب را رعایت کند و از رده‌های پایین فعالیت خود آغاز و در ادامه با موفقیت‌هایی که به دست می‌آورد وارد لیگ برتر شود که همین پروسه در بهترین حالت سه سال زمان می برد. حالا ممکن است که در این بین و در طول فصل و یا پایان فصل جاری تیمی باشد که از لحاظ مالی شرایط حضور در فصل آتی را نداشته باشد که در این حالت با توجه به مصوبه و قوانینی که وجود دارد می توانند امتیاز این باشگاه را بخرند و وارد لیگ برتر شود البته با تایید و بررسی سازمان لیگ امکان این انتقال فراهم می شود.

ناظمی در خصوص امکان انتقال امتیاز تیم سارگل بوشهر که اخیرا از بازی‌های لیگ کنار گذاشته شد، اینگونه توضیح داد: سارگل بوشهر با توجه به اینکه طبق مقررات و آئین نامه در دو بازی حضور پیدا نکرد طبق مقررات به دو رده پایین‌تر سقوط کرد و در حال حاضر در لیگ دو حضور دارد. بنابراین در لیگ برتر امتیازی ندارد که بخواهد امتیازش را بفروشد.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ در مورد چند تیمی بودن لیگ فصل آینده گفت: فرقی ندارد مانند همیشه است تیمی که از حالا انصراف داده سقوطی به شمار می آید و در نهایت هم تیمی که به عنوان تیم آخر جدول باشد در پایان لیگ سقوط می کند و جایگزین این دو تیم، دو تیم صعود کرده از رقابت‌های لیگ دسته یک خواهند بود.

وی در مورد حواشی پیش آمده برای تیم سارگل بوشهر بیان کرد: من همیشه معتقدم تیمداری در فوتبال بانوان صرفا کار ورزشی نیست بلکه باید آن یک اقدام فرهنگی هم در نظر بگیریم. تمام تلاش ما این است که همه سرمایه ها را حفظ کنیم حالا چه این سرمایه (تیم) در بوشهر باشد یا هر شهر دیگری هدف ما حفظ این سرمایه‌ها هستند. بنابراین گفته‌های اخیر سرمربی تیم را رد می کنم. بشخصه یک هفته قبل از مسابقه مدام با مدیرعامل و شخص خانم بیانی نیا در ارتباط بودم و اطلاع دادم که طبق مقررات باید آن تعداد بازیکنانی که که تست پی سی آرشان منفی است را به ما معرفی کنند و آن تست هم باید مورد تایید سازمان لیگ باشد چون که برخی از تست ها درصد خطای بالایی دارد، ولی دقیقا آن تستی که به ما ارائه شد همان تست های دارای خطای بالا بود.

ناظمی ادامه داد: همه اتفاق ها در حالی رخ داد که هنوز یک هفته به بازی مانده بود، مجددا درخواست کردم هر تعداد بازیکن دارند ببرند و تست بدهند که اعلام کردند مشکل مالی دارند. در ادامه هم پیشنهاد دادم هر تعداد بازیکن دارید در بازی حاضر شوید و انصراف ندهید ولی متاسفانه فکر می کنم قصدی برای انجام بازی نداشتند. چون در پاسخ به ما اظهار کردند که هزینه برای انجام تست نداریم و فقط می توانیم بگوییم که بچه های ما تست کرونایشان مثبت است، که قطعا چنین چیزی قابل قبول نیست. باید پاسخگو باشیم به غیر از سارگل بوشهر ۱۱ تیم دیگر در لیگ حضور دارند و اگر قرار باشد بگوییم شما بپذیرید که تست کرونا آنها مثبت است و هیچ مدارک و مستنداتی هم ندارد قطعا لیگ دچار چالش می شود.

ناظمی در مورد اخذ ضمانت از تیم‌هایی که می‌خواهند در لیگ برتر حضور داشته باشند، اظهار داشت: یک مبلغی به عنوان ضمانت از تیم‌ها دریافت می شود اما طبیعتا باید تیم ها همه از سوی هیات های استانی خود حمایت شوند چون واقعا سازمان لیگ در این رابطه کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد. البته ما چند سالی است که بر اساس اعلام آقای بهاروند از تیم ها برای ورودی مبلغی دریافت نمی کنیم. هر ساله توپ ها را به صورت رایگان در اختیار باشگاه ها قرار می دهیم، کارهای پزشکی که در ایفمارک انجام می شود که بار مالی زیادی هم دارد همه و همه رایگان است و این ها نهایت امکاناتی است که می توانیم در اختیار باشگاه ها قرار دهیم ولی واقعیت این است هیچ یک از این موارد وظیفه سازمان لیگ نیست اما برای همان حفظ سرمایه ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا مشکلات مالی تیم ها را به حداقل برسانیم و مشکل اصلی باید در داخل باشگاه ها و هیات های استانی حل شود.

وی در مورد پخش بازی‌های فوتبال و فوتسال بانوان به صورت زنده گفت: ما به دنبال آن هستیم که در صورت فراهم شدن شرایط پخش زنده اینترنتی را داشته باشیم. پیگیری ها در حال انجام است که به امید خدا از سال آینده شاهد پخش اینترنتی مسابقات بانوان باشیم. البته همه این موارد بستگی به میزان تعامل باشگاه ها دارد که انتظار می رود این اتفاق در فصل آینده رخ بدهد. فوتبال بانوان ۱۴ سال است که در لیگ برتر فعالیت دارد و همیشه از باشگاه ها درخواست کردیم که بخش رسانه خود را فعال تر کنند و صرفا برای داشتن فیلم مسابقه خود به فیلمی که با گوشی گرفته می شود اکتفا نکنند ولی هنوز هم شاهد بی توجهی به این موضوع هستیم. قطعا باید ابتدا خود باشگاه ها نگاه شان را تغییر دهند و استارت بزنند تا این فضا تغییر کند و بازی های بانوان هم حداقل از طریق درگاه های اینترنتی پخش زنده داشته باشد./برنا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.