کد خبر : 18063 / /
/

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت/ اولویت ها مشخص شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت کار آماده تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است، گفت: وزارت تعاون کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند را مشخص کرده است.

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت/ اولویت ها مشخص شد

سهام عدالت را همه مردم ثبت نام نکرده اند. سهام عدالت فعلا خرید و فروش نمی شود.ارزش سهام عدالت هر روز اعلام می شود. سود سهام عدالت هر چند وقت یکبار واریز می شود. سهام عدالت در چند سال اخیر طرفدار زیادی داشته.

سهام عدالت

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین اقداماتی که برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت انجام گرفته است، گفت: تصمیم گیرنده اصلی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی است، وزارت اقتصاد باید مشخص کند، سهام کدام شرکت‌ها و به چه ترتیبی قابلیت واگذاری دارد، کلیت دولت هم باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم را داریم و حتی کسانی که برای دریافت سهام عدالت اولویت دارند را مشخص کردیم اما ستاد اقتصادی دولت باید در این خصوص تصمیم گیری کند البته صحبت هایی در هیات دولت شده ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته است.

سهام عدالت

خبرخوش "پورابراهیمی" برای جاماندگان سهام‌ عدالت

پیش از این نیز محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگویی درباره  جاماندگان سهام عدالت،بیان کرد : برآورد این است حدود 20 میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند که در کمیسیون اقتصادی طرحی را تصویب کردیم و بر این اساس کسانی که مشمول باشند، سهام عدالت دریافت می‌کنند.

وی افزود: بنده به رئیس جمهور نامه‌ای را واصل داشتم و توافقات اولیه انجام و در بودجه امسال تصویب شد و دولت کلیات را پذیرفته و دولت باید آیین نامه اجرایی بنویسد و سامانه ثبت نامی ایجاد شود تا همه اقشار واجد شرایط ثبت نام نمایند و تا اردیبهشت ماه بانک اطلاعاتی موردنیاز را کامل کنیم و حتما بخش عمده ای امسال واگذاری انجام خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه برآورد این است حدود 20 میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند، عنوان کرد: با تلاش ‌های کمیسیون‌ اقتصادی کسانی که مشمول باشند، در سال جاری سهام عدالت دریافت می‌کنند./ منبع: تسنیم

سهام عدالت

زمان ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از واگذاری سهام عدالت به ۵۰ درصد از ۲۰ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول سهام عدالت هستند یا می‌توانند باشند. اما این سهام را دریافت نکرده‌اند و دولت باید اقدام به واگذاری سهام عدالت به آنها کند.

به گفته وی، پیشنهاد ما این است که این کار بر اساس اولویت‌بندی انجام شود و اولویت هم با افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر است.

پورابراهیمی تصریح کرد: قرار است آیین‌نامه اجرایی این موضوع، هرچه سریع‌تر تهیه شود و ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه را نیز، وزارت اقتصاد تدوین کند تا روند واگذاری در سال جدید هرچه زودتر آغاز شود.

حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد دریافت سهام عدالت هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و این سهام به آنها واگذار نشده است. همچنین،  حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.

لازم به ذکر است که موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید سهام عدالت، توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و باید منتظر ماند و دید خروجی تصمیمات نمایندگان در این کمیسیون چیست و تحت چه شرایطی و در چه زمانی ثبت‌نام از مشمولان جدید و جاماندگان سهام عدالت صورت می‌گیرد. در صورتی که کار ثبت‌نام از سهامداران عدالت به ثمر برسد و آغاز شود، اعضای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که سهام عدالت ندارند، در اولویت دریافت این سهام قرار می‌گیرند.

همچنین بر اساس متن الحاقی به بند الف؛ دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه‌های (١) و (٢) ماده (٢) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ٢۵ خردادماه ١٣٨٧ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده‌اند، اقدام کند

سهام عدالت
ارزش سهام عدالت امروز هم افزایش یافت!

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۸درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۳۶۵هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۶۰هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۳۱۶هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۶۱۹هزار تومان رسیده است.

روند صعودی بازار سرمایه باعث افزایش ارزش واقعی سهام عدالت نیز شده و درحالی که ارزش واقعی سهام ۲۹۲ هزار تومانی در اواسط فروردین ماه بیش از ۱۱ میلیون تومان بود، طبق آخرین امار به بیش از ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند. این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش این ارزش شد. به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

در نهم فروردین ماه سال جدید ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار در روزهای گذشته، این رقم به حدود  ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسیده است.

البته همچنان امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.