کد خبر : 17829 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزین/واریز یارانه

مشمولان یارانه رمضان بخوانند/واریز یارانه معیشتی ۶۰۰ هزار تومانی به حساب افراد از کدام بانک ها!؟

واریز یارانه رمضان از ساعت ۲۴ جمعه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در این میان برخی از بانک‌ها یارانه رمضان را واریز کرده‌اند و برخی دیگر نه. اما کدام بانک‌ها یارانه ۱۵۰ هزار تومانی را واریز کرده‌اند؟

مشمولان یارانه رمضان بخوانند/واریز یارانه معیشتی ۶۰۰ هزار تومانی به حساب افراد از کدام بانک ها!؟

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود.ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

واریز یارانه رمضان از ساعت ۲۴ جمعه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در این میان برخی از بانک‌ها یارانه رمضان را واریز کرده‌اند و برخی دیگر نه. اما کدام بانک‌ها یارانه ۱۵۰ هزار تومانی را واریز کرده‌اند؟

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان از دیروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد. برخی از مشمولان می‌گویند یارانه رمضان را دریافت کرده‌اند و برخی دیگر هنوز واریزی نداشتند.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، واریزی‌ها از ساعت ۲۴ شب گذشته آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. برخی از بانک‌ها واریز یارانه را سریع‌تر آغاز کرده‌اند و برخی دیرتر.

اما کدام بانک‌ها یارانه رمضان را واریز کردند؟ بر اساس پیام‌های مخاطبان، بانک صادرات، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه و ملت واریز یارانه را آغاز کرده‌اند و برخی از مشمولان یارانه رمضان را دریافت کرده‌اند. اما برخی از بانک‌ها هنوز واریز را آغاز نکرده‌اند، از جمله بانک سامان، پست بانک و بانک ملی.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واریز یارانه‌ در تمام بانک‌ها آغاز شده و تا امروز ظهر هم واریزی‌ها ادامه دارد. پس افرادی که یارانه عید را دریافت کرده‌اند و هنوز یارانه رمضان را نگرفته‌اند، همچنان باید منتظر واریز یارانه باشند.

آنچه در ادامه می‌آید پیام‌های مخاطبان تجارت‌نیوز است.

کدام بانک‌ها یارانه را واریز نکردند؟

«ٖیارانه رمضان ما رو نریختید بانک سامان»

«برا من کارت بانک ملی دارم ولی الان صبح شنبه چیزی واریز نشده»

«الان ساعت ۷ونیم صبح شنبه ست برای منم واریزنشده بانک ملی هستم سهام عدالت ندارم ویارانه عیدروگرفتم»

«بانک رفاه هستم و هنوز واریز نشده»

«منم بانک ملتم واریز نکرده برام»

«برای من هم که پارسیان هستم هم واریز نشده است»/تجارت نیوز

یارانه معیشتی

مشمولان یارانه رمضان ۱۴۰۱ چه کسانی هستند؟

سال گذشته ۶۰ میلیون نفر مشمول یارانه رمضان شدند. یعنی هفت دهک پایین جامعه. این یارانه سال گذشته برای افرادی واریز شد که یارانه معیشتی ماهانه را دریافت می‌کردند. اگر روال دولت در واریز یارانه جدید، مانند سال گذشته باشد، مشمولان یارانه معیشتی باید منتظر دریافت یارانه رمضان باشند. اما در چند ماه گذشته دایره مشمولان یارانه‌های معیشتی محدود شده است.

۲۲ بهمن ماه و همزمان با عید نوروز دولت دو یارانه معیشتی واریز کرد که دایره مشمولان آن بسیار کمتر از مشمولان یارانه معیشتی بود. ۲۲ بهمن ماه ۳۲ میلیون نفر و اواخر اسفند ۲۲ میلیون نفر یارانه معیشتی بهمن و عید را دریافت کردند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد مشمولان یارانه رمضان ۱۴۰۱، همان افرادی باشند که در دو بار گذشته یارانه دریافت کرده‌اند. اما همچنان باید منتظر تصمیم دولت ماند و دید این یارانه را برای چه افرادی واریز می‌کند.

یارانه ۶۰۰ هزار تومانی رمضان؟

اما مبلغ یارانه رمضان چقدر است؟ سال گذشته مبلغ یارانه رمضان معادل یارانه معیشتی ماهانه بود. یعنی خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه رمضان گرفتند. اگر قرار باشد بسته معیشتی رمضان مانند سال گذشته باشد، باید گفت مبلغ یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که مبلغ یارانه امسال نسبت به سال گذشته بیشتر است. در واقع یکی از گمانه‌‌زنی‌ها درباره مبلغ کمک معیشتی ماه رمضان همان ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است. با این حساب یارانه یک خانوار چهار نفره ۶۰۰ هزار تومان می‌شود./تجارت نیوز

احتمال واریز یارانه مناسبتی

علاوه بر این دو یارانه، احتمال واریز یارانه مخصوص ماه رمضان نیز وچود دارد. دولت در سال گذشته از چند دهک از یارانه‌بگیران به صورت مالی حمایت کرد.

در چند ماه گذشته نیز به مناسبت‌های ۲۲ بهمن ماه و عید نوروز به چند دهک اول یارانه نقدی پرداخت کرد. یارانه ۲۲ بهمن ماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود که به حدود ۳۲ میلیون نفر رسید.

یارانه عید نوروز نیز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بود که به حساب سرپرستان بیش از ۱۲ میلیون خانوار پرداخت شد. این افراد کسانی بودند که سهام عدالت نداشتند و سودی نگرفتند.

در سال گذشته نیز بسته حمایت معیشتی ویژه ماه رمضان به حساب ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط واریز ‌شد. احتمالا این یارانه در عید فطر واریز شود./تجارت نیوز

یارانه معیشتی

زمان واریز یارانه رمضان ۱۴۰۱

یکصد و سی و چهارمین مرحله از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مربوط به فروردین (ماه رمضان) ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

گفتنی است، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه های اقتصادی و افراد آسیب دیده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر واریز کند.

با این تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران واریز شد.

سازمان هدفمندی یارانه ها مقرر کرد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

آغاز کسر اقساط این تسهیلات از تیرماه ۱۳۹۹ بود و فروردین ماه بیست و دومین قسط کسر خواهد شد.

کسر بیست و دومین قسط وام کرونا از یارانه بگیران

گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است./ گسترش نیوز/

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: قرار شده‌ است که برای نهادهای دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به 7 دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

جعفر قادری در گفت‌وگویی درباره با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرط تهیه کارت‌های اعتباری و اقدامات انجام شده برای تهیه و صدور این کارت‌ها برای ارائه یارانه به مشمولان اظهارکرد: در ابتدا باید تاکید داشته باشم که قرار نیست که یارانه دارو و نان حذف شود و یا در خرید افراد در داروخانه یا نانوایی تغییری رخ دهد.

وی افزود: در گذشته یارانه گندم به واردکنندگان ارائه می‌شد اما قرار بر این شد که این یارانه پس از این به نانوا داده شود. در بحث دارو هم قرار بر این است که یارانه دارو را شرکت‌های بیمه‌ای به داروخانه بپردازد در مقابل خریدی که افراد انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست کارت نان داشته باشیم و کارت‌های جداگانه‌ای داده نمی‌شود، ادامه داد: افراد با کارت معمولی حساب بانکی خود خرید را انجام می‌دهند و در این شرایط مشخص است که خرید از چه کسانی انجام می‌شود و با مشخص بودن اطلاعات افراد، امکان قاچاق دارو و آرد و... وجود نخواهد داشت.

قادری در پاسخ به این سوال که یارانه دارو و نان شامل چه دهک‌هایی می‌شود، اظهارکرد: در بخش اختصاص یارانه نان و دارو تفکیکی بین افراد وجود ندارد و بین فقیر و غنی فرق و تفاوتی ایجاد نشده است. باتوجه به عملکرد نانوایی‌ها و داروخانه‌ها یارانه مورد نظر به آنها پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت یارانه گوشت خبر داد و گفت: قرار شده‌ است که برای نهادهای دامی که اثرگذار در نرخ گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در واقع یارانه دارو و نان شامل تمام جامعه می‌شود اما یارانه نهادهای دامی فقط شامل دهک‌های اول تا هفتم می‌شود.

قادری تاکید کرد: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهادهای دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزییات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی جزییات را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اعلام افزایش نرخ یارانه نقدی از سوی دولت گفت: در صورتی که قرار باشد یارانه نهاده‌های دامی (تحت عنوان یارانه گوشت ) به طور مستقیم به مردم ارائه و واریز شود، این به معنای افزایش نرخ یارانه است که یارانه دهک‌های اول تا هفتم را افزایش می‌دهد./گسترش نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.