کد خبر : 17808 / /
/

جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار

آمارها حاکی از آن است که عرضه گوشت قرمز متناسب به مصرف کشور است؛ به بیان دیگر با در نظر گرفتن میزان تولید و همچنین واردات، به نظر می‌رسد که بازار گوشت قرمز باید در تعادل باشد. با این وجود قیمت این کالای اساسی در بازار همچنان روند صعودی دارد.

جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل زمستان ١٤٠٠ نشان می‌دهد که تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور با ١,٨ میلیون رأس افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ٧٣.٩ میلیون رأس رسید.

بر اساس نتایج این طرح، تعداد «گوسفند و بره» و « بز و بزغاله» موجود در دامداری‌ های کشور در اسفند ماه ١٤٠٠ به‌ترتیب ٥٥,٦ و ١٨.٣ میلیون رأس بوده است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، در فصل زمستان سال قبل ١٣,٧ میلیون رأس بره و ٣.٦ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است.

نتایج این آمارگیری همچنین نشان می‌دهد که در فصل زمستان سال گذشته تعداد ٣,٤ میلیون رأس گوسفند و بره و ٩٦٨ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است.

در عین حال واردات گوشت قرمز گرم گوسفندی در حال انجام است. طبق دستور دولت شرکت پشتیبانی امور دام موظف به واردات گوشت گرم گوسفندی تا سقف ١٠ هزار تن است.

به عبارت دیگر برای هر فرد در کشور با در نظر گرفت جمعیت ۸۳ میلیون نفری گوشت قرمز تولید یا وارد شده است. با این حال این کالای اساسی همچنان در مدار گرانی قرار دارد و قصد پایین آمدن ندارد.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد؛ در حال حاضر در انواع  گوشت گوسفندی، هر کیلوگرم شقه از ۱۵۵ هزار تومان تا۱۶۲ هزار و ۷۵۰ تومان، نیم شقه ران ۱۸۹ هزار تومان، نیم شقه سردست هرکیلوگرم ۱۵۶ هزار تومان تا ۱۷۳ هزار تومان ، ران ۱۹۹ هزار تومان تا ۲۲۴ هزار تومان، سردست ۱۵۸ هزار تومان تا ۱۷۴ هزار و تومان، کف دست ۱۹۹ هزار تومان تا ۲۱۴ هزار تومان، گردن ۱۵۹ هزار تومان، قلوه گاه ۱۲۵ هزار تومان تا ۱۲۹ هزار تومان، راسته با استخوان ۱۷۹ هزار تومان، راسته بدون استخوان ۲۸۰ هزار تومان، خورشتی ۲۷۶ هزار و ۹۰۰ هزار تومان و ماهیچه ۲۵۵ هزار تومان  است.

در انواع گوشت گوساله، هر کیلوگرم سردست ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان، ران افزایش ۱۶۹ هزار تومان تا ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان، فیله ۳۰۵ هزار تومان و راسته افزایش ۲۰۵ هزار تومان، ماهیچه ۱۶۹ هزار تومان و گوشت خورشتی ۱۷۵هزار تومان است.اقتصاد آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.