کد خبر : 17782 / /
/

آب تهرانی‌ها بسیار پرمصرف قطع می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۶۵ درصد تهرانی‌ها زیر الگو یا در حد الگو رعایت می‌کنند و ۳۵ درصد پرمصرف هستند. از این میزان نیز پنج درصد تهرانی‌ها بسیار پرمصرف هستند و ۱۵ درصد از کل مصرف آب تهران را به خود اختصاص می‌دهند.

آب تهرانی‌ها بسیار پرمصرف قطع می شود

 محمدرضا بختیاری درباره وضعیت تامین آب استان تهران در تابستان گفت: این مساله وابسته به  میزان بارش‌هاست اما با این حال سناریو بدبینانه‌ای تدوین شده است و امیدواریم که با مشکلات جدی مواجه نشویم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای مقابله با مشترکان پرمصرف لحاظ شده است، گفت: باید با مشترکان بدمصرف برخورد شود و درصورت بی‌توجهی آب مشترک را نیز قطع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که تابستان مصرف به ۳.۹ میلیون متر مکعب برسد، گفت: تاکنون سه میلیون اخطار برای مشترکان پرمصرف فرستاده‌ایم و اگرچه آب را قطع نکرده‌ایم اما چنانچه این روند ادامه‌دار باشد، آب پرمصرف‌ها را قطع خواهیم کرد.

بختیاری با اشاره به لزوم صرفه‌جویی و همکاری مشترکان برای تامین آب، گفت: در سال‌های گذشته شاهد همراهی مشترکان بودیم اما واقعیت این است که تا نقطه استاندارد مدیریت مصرف فاصله داریم و باید به این مساله به‌طور ویژه توجه شود.

وی با بیان اینکه شهر تهران حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب و تقریبا برابر با ۲۰ درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود، گفت:  هم اکنون هدررفت آب تهران ۲۲ درصد است. مطابق قانون موظفیم تا سال ۱۴۱۰ عدد هدررفت آب را به ۱۵ درصد برسانیم که هم تراز با استانداردهای جهانی است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی فرسوده قبل از به پایان رسیدن عمر مفید لوله‌ها یکی از راه‌های جلوگیری از هدررفت است. در همین چارچوب آبفای استان تهران سال گذشته با اعتباری افزون بر ۴۲۳۷ میلیارد ریال ۱۶۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب‌رسانی و ۱۴هزار رشته انشعاب فرسوده در سطح استان را نوسازی کرده است. هم‌چنین در چارچوب آب‌رسانی به نقاط جدید و تامین آب شرب، سال گذشته ۱۵۷ کیلومتر خطوط انتقال و ۷۵ کیلومتر توسعه شبکه با لوله‌هایی در اقطار پایین‌تر در استان تهران اجرا شده است.

منبع: ایسنا
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.