کد خبر : 17752 / /
/

اجرای موفق طرح سهمیه بندی بنزین به افراد /طرح جدید بنزینی دولت سراسری می شود؟

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: اجرای آزمایشی طرح سهمیه بندی بنزین بر اساس کد ملی در جزیره کیش بدون هیچ مشکلی اجرایی شد و نتایج در اختیار دولت قرار گرفت.

اجرای موفق طرح سهمیه بندی بنزین به افراد /طرح جدید بنزینی دولت سراسری می شود؟

نتیجه اجرای طرح اختصاص بنزین به افراد به جای خودروها در کیش موفقیت آمیز بود؟

 سعید محمد در آئین امضای تفاهم‌نامه برنامه جامع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: مناطق آزاد وظیفه تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات را برعهده دارد و باید از این مسیر تبیین شده، خدشه‌ای وارد نشود، به ویژه نباید به صورت احساسی با مسائل مربوط به این حوزه برخورد شود.

وی افزود: تصمیمات غیرکارشناسی خلل در روند کاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد می‌کند، به طوری که شاهد هستیم که مشوق‌های مورد نیازی که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد پیش‌بینی شده بود، حذف یا ناقص شدند و به همین دلیل سرمایه‌گذاران دیگر رغبتی برای حضور در این مناطق نشان نمی‌دهند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه قوانین مترقی در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: با رعایت تمام ملاحظات برای تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات در نظر گرفته می‌شود، باید از قاچاق کالا و ارز نیز جلوگیری شود تا از این بخش مشکلی به اقتصاد کشور تحمیل نشود.

وی تاکید کرد: تفاهم‌نامه امروز با کنترل‌های ویژه می‌تواند گلوگاه‌ها را شناسایی و آنها را حذف کند و این همکاری با ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز می‌تواند اقدامی مؤثر برای رفع این مشکل باشد.

اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد در کیش

مشاور رئیس جمهوری در خصوص اجرای آزمایشی طرح سهمیه بندی بنزین بر اساس کد ملی نیز اظهار داشت: این طرح با توجه به برنامه ریزی‌ها در جزیره کیش بدون هیچ مشکلی اجرایی شد و نتایج در اختیار دولت قرار گرفت تا در صورت تأیید، در مناطق دیگر انجام شود.

به گفته وی، در جزیره قشم نیز، آمادگی کامل برای اجرای طرح بنزین سهمیه‌ای با کد ملی وجود دارد، اما تاکنون ابلاغی در این زمینه نداشته‌ایم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: نخستین امضا برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در مناطق آزاد بود، زیرا با توجه به اینکه از یک میلیون نفر معلم فعلی در کشور حدود ۴۰ درصد تا سال ۱۴۰۳ بازنشستگی خواهند شد که این تعداد نیاز به جایگزینی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون نیز در زمینه حضور معلم در مناطق آزاد کمبودهایی داریم، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها نیازمند تأمین معلم هستیم که این روند از مسیر دانشگاه فرهنگیان ممکن می‌شود تا آموزش‌های لازم برای تربیت دانش‌آموز را فرا بگیرند.

محمد گفت: در این تفاهم‌نامه همکاری لازم در نظر گرفته شده است تا فضاها از سوی ما اختصاص داده شود و این وزارتخانه نیز آموزش معلمان به ویژه بومیان مناطق را انجام دهند./منبع:مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.