کد خبر : 17484 / /
/

آلودگی هوا برق کدام شهرها را قطع می‌کند؟

دو روزی است که بحث آلودگی تهران دوباره داغ شده است. برخی از شهروندان جنوبی، نگران تامین برق در منطقه خود هستند. حمیدرضا صالحی، رئیس سندیکای برق می‌گوید احتمالا این آلودگی، شهروندان جنوبی را دچار مشکلاتی کند.

آلودگی هوا برق کدام شهرها را قطع می‌کند؟

تهران از دیروز، تبدیل به یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان شده است. ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون با شاخص ۵۰۰ppm در تهران شناسایی شد.

هواشناسی علت اصلی این آلودگی را خیزش گرد و خاک در جنوب کشور دانست. آلودگی، طبعا اثرات زیست‌محیطی مشخص دارد، اما دیگر مضرات این پدیده چیست؟

برخی از مشترکان در شهرهای مرزی و جنوبی نگرانی‌هایی درباره وضعیت برق داشتند. آن‌ها نگران بودند که خیزش باد شبکه برق‌رسانی در آن مناطق را دچار مشکلاتی کند.

حمیدرضا صالحی، رئیس سندیکای برق به تجارت‌نیوز می‌گوید: بسیاری از پست‌های برق در خلیج فارس، از ایستگاه‌های گازی استفاده می‌کنند و دلیل این کار هم خیزش ناگهانی گرد و غبار است. حالا ممکن است برخی از استان‌های جنوبی ما که رطوبت دارند، دچار مشکلاتی شوند.

او ادامه می‌دهد: در جنوب کشور ایران، اقدامات خوبی در همین مورد انجام داده‌اند. اکثر کارخانه‌ها هم ایستگاه‌های گازی دارند. این ایستگاه‌ها در مقایسه با ایستگاه‌های هوایی کمی گران‌تر هستند اما مشکلاتی از این قبیل را ندارند.

آلودگی برق کدام شهرها را قطع می‌کند؟

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم صبح امروز در همین مورد اظهار نظر کرد: اگر گرد و خاک از یک میزان بیشتر شود، شبکه تاب‌آوری لازم را نخواهد داشت.

این هشداری است که رئیس سندیکای برق هم به تجارت‌نیوز داد. یعنی با تداوم شرایط فعلی ممکن است برخی از استان‌های جنوبی، مشکلاتی در تامین برق استان خود داشته باشند.

صالحی برخی از این استان‌ها را برمی‌شمرد: خوزستان، بوشهر و هرمزگان از این استان‌ها هستند.

او توضیح می‌دهد: در جنوب کشور بخشی از ایستگاه‌ها گازی نیست اما قرار است از این به بعد همه ایستگاه‌های این منطقه، گازی شود. حسن آن این است که دیگر در معرض هوا نیست و نگرانی بابت قطع برق در شرایط خاص از بین می‌رود./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.