کد خبر : 17366 / /
/

طوفان در راه پایتخت/هشدار هواشناسی برای آخر هفته

مدیرکل هواشناسی استان تهران از فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید خبر داد و گفت: باتوجه به خطر سقوط اجسام و برخورد صاعقه لازم است از تردد کنار سازه‌های نیمه‌کاره خودداری شود.

طوفان در راه پایتخت/هشدار هواشناسی برای آخر هفته

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی ۵ روز آینده با فعالیت متناوب سامانه بارشی در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با طوفان گردوخاک به‌ویژه در نیمه جنوبی و مرکزی استان مورد انتظار است.

وی گفت: پنجشنبه بعدازظهر و شنبه بعدازظهر در بعضی ساعات بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه افزود: برای جمعه وزش باد شدید گاهی خیلی شدید در سطح استان و در نیمه جنوبی خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

جلالی با اعلام هشدار سطح نارنجی و احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و کاهش دید، توصیه کرد: باتوجه به شرایط جوی از پرواز با هواپیماهای سبک و کوهنوردی پرهیز کرده و سازه‌های موقت محکم شود.

وی در ادامه به پرهیز از سفرهای غیرضروری برون شهری به دلیل کاهش دید اشاره کرد و افزود: از تردد کنار سازه های نیمه تمام و کار بر روی سازه‌های مرتفع خودداری کرده و باتوجه به پدیده رعدوبرق و صاعقه از قرارگرفتن در مناطق خیلی مرتفع غیر مسقف دوری شود./ منبع: فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.