کد خبر : 17154 / /
/

زوج کلاهبردار قبل خروج از کشور دستگیر شدند

یک زوج که با خرید دام با چک بی محل و فروختن آنها با قیمت پایین‌تر به صورت نقدی بیش از ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و قصد خروج از کشور را داشتند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی البرز شناسایی و دستگیر شدند.

زوج کلاهبردار قبل خروج از کشور دستگیر شدند

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این خصوص بیان کرد: در پی ارجاع پرونده کلاهبرداری با روش خرید دام با چک جعلی در شهرستان طالقان به پلیس آگاهی استان، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و پلیس آگاهی طالقان به صورت مشترک قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از این بود که یک زوج با مراجعه به مال باخته و جلب اعتماد وی با چک بی محل اقدام به خرید ۲۸۲ رأس دام به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال کرده و متواری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه بلافاصله صاحب چک به پلیس آگاهی دعوت و مشخص شد که دسته چک این شخص در شهرستان آبیک مفقود و در دست کلاهبرداران افتاده، تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از فنون پلیسی موفق به شناسایی هویت متهمان شده و با ردزنی مخفیگاه آنها متوجه شدند که با فروش دام هایی که کلاهبرداری کرده بودند با قیمت پایین تر، قصد گریختن به خارج از کشور را دارند.

سرهنگ نادربیگی اظهار کرد: بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان وارد عمل شده و در یک اقدام غافلگیرانه متهمان را در یکی از مناطق شهرستان آبیک استان قزوین دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهمان که چاره ای جز بیان حقیقت در پیش روی نمی دیدند به انجام ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از طریق چک بی محل اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت فروش کالا به افراد ناشناس قبل از استعلام چک به هیچ وجه کالای خود را در اختیار آنها قرار ندهند./صدآنلاین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.