کد خبر : 17149 / /
/

خبر مهم برای فرهنگیان/ کدام معلمان شامل رتبه بندی معلمان نمی شوند؟

معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند، شامل رتبه بندی خواهند شد اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.

خبر مهم برای فرهنگیان/ کدام معلمان شامل رتبه بندی معلمان نمی شوند؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند، شامل رتبه بندی خواهند شد اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند اما در ادارات آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و همچنین معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند، شامل رتبه بندی خواهند شد اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.

وی درباره پرداخت دریافتی‌های معلمان حق التدریس بیان کرد: نبود زیرساخت‌های مالی و اختلاف‌های آماری با سازمان برنامه و بودجه از دلایل تاخیر در پرداخت حق التدریس معلمان است که خوشبختانه در حال حاضر بخشی از آن تامین مالی شده است همچنین پرداخت اضافه تدریس همکاران شاغل و بازنشسته را نیز خواهیم داشت.

نوری درباره تعیین تکلیف نیروهای قبل از سال ۹۲ افزود: براساس توافق نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به امضا رسیده، احکام استخدامی ۳۶ هزار نفر از معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و نهضتی صادر شده است و احکام سایر معلمان غیر رسمی که شاغل نیستند ملزم به تدریس از مهر ۱۴۰۱ خواهد بود.

آزمون استخدامی برای معلمان قراردادی

وی از برگزاری آزمون استخدامی داخلی برای ۵۹ هزار معلم قراردادی که صدور احکام استخدامی آن‌ها منع قانونی ندارد، ولی فاقد شماره کارمندی هستند خبر داد و افزود: این آزمون فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و تکلیف این معلمان نیز مشخص خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون خرداد امسال پذیرفته نشده‌اند؛ می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و سال آینده تکلیف ۴۰ هزار معلم غیررسمی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند؛ مشخص خواهد شد.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده ۲۵ هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که پس از طی دوره ۴ ساله به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

اندیشه معاصر
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.