کد خبر : 17053 / /
/

خبر مهم درباره وام‌ها در سال جدید/ وام ۱۲۰ میلیونی فوری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام نقدی، مجموعه وام‌هایی است که متناسب با موقعیت شغلی، کارکرد حساب سپرده یا حساب جاری، داشتن ضمانت مانند سند ملکی، جواز کسب و ضامن کارمند رسمی و … متقاضیان پیشنهاد می‌شود.

خبر مهم درباره وام‌ها در سال جدید/ وام ۱۲۰ میلیونی فوری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در این گزارش به ۹ مدل مختلف از وام‌های پرکاربرد اشاره می‌شود از جمله وام ازدواج، وام خرید مسکن، وام بدون ضامن و… که در ادامه به بررسی برخی از این وام‌ها که کاربرد بیشتری دارند، پرداخته می‌شود.

زمانی که برای خرید کالاها، مسکن، ازدواج، آغاز کسب و کار یا کارهای اینچنینی نیاز به بودجه بالایی داریم، یکی از راه‌های متداول پیش رو، وام گرفتن از بانک است. بانک‌ها وام‌های مختلفی را به منظورهای متنوعی به متقاضیان ارائه می‌کنند که هر کدام شرایط و مبالغ مختلفی دارد.

وام خرید مسکن

این وام مخصوص افرادی است که قصد خرید یا تعویض خانه خود را دارند. افراد می‌توانند وام مسکن را به صورت تخصصی از بانک مسکن تهیه کنند اما بانک‌های دیگر هم از این تسهیلات ارائه می‌دهند. بانک مسکن این وام را به دو صورت وام مسکن یکم و وام اوراق پرداخت می‌کند.

وام تعمیرات مسکن

این وام را برای تعمیر و یا تکمیل مسکن در دو نوع با سپرده و بی‌سپرده می‌پردازند. گرفتن این تسهیلات همزمان با وام خرید مسکن هم امکان‌پذیر است.

وام ازدواج

این وام نیز همان‌طور که از اسمش پیداست کمک هزینه ازدواج برای جوانان است. امسال این وام در مجموع ۲۴۰میلیون تومان تا ۳۰۰میلیون تومان تعیین شده است.

این تسهیلات برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ابتدای سال ۱۳۹۷ بوده، ۱۲۰میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ساله است اما تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای مردان زیر ۲۵سال و زنان زیر ۲۳سال، ۱۵۰میلیون تومان است.

وام خوداشتغالی

برخی از بانک‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار وام می‌دهند. فردی که می‌خواهد از این تسهیلات استفاده کند باید بی‌کار باشد و از هیچ نهاد دیگری هم تسهیلات خوداشتغالی دریافت نکرده باشد.

همچنین ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه برای آقایان الزامی است و بیشتر بانک‌ها شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال را در نظر می‌گیرند.

وام بدون ضامن

قرار است وام‌های زیر صد میلیون تومان بدون ضامن در مرحله اول، به شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی داده شود.

کارمندان دولتی می‌توانند حقوق خود را ضامن وام و تسهیلات بانکی قرار بدهند و تا سقف صد میلیون تومان از شبکه بانکی وام بدون ضامن بگیرند.

وام دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان، هر سال تسهیلاتی را به نام وام دانشجویی به متقاضیان می‌دهد. این تسهیلات کارمزدهای پایینی دارند.

وام نقدی

وام نقدی، مجموعه وام‌هایی است که متناسب با موقعیت شغلی، کارکرد حساب سپرده یا حساب جاری، داشتن ضمانت مانند سند ملکی، جواز کسب و ضامن کارمند رسمی و … متقاضیان پیشنهاد می‌شود.

وام خرید خودرو

این وامی است که تنها برای خرید خودروهای ایرانی به کمک خریداران می‌آید و هر سال سقف مشخصی دارد.

وام خرید کالا

این وام برای کمک هزینه خرید لوازم خانگی ایرانی داده می‌شود. به طور مثال در حال حاضر مبلغ یکی از این مدل وام‌ها ۵۰میلیون تومان است./ اقتصاد آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.