کد خبر : 16819 / /
/

حقوق بازنشستگان/حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/حقوق بازنشستگان کشوری

خبر مهم برای بازنشسته ها/زمان پرداخت حقوق بازنشستگان تغییر کرده است!؟

در حالی که فقط چند ساعت تا پایان ساعت اداری آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ باقی مانده است، هنوز حقوق اسفندماه عمده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز نشده است.

خبر مهم برای بازنشسته ها/زمان پرداخت حقوق بازنشستگان تغییر کرده است!؟

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد. حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. حقوق بازنشستگان بارها مورد بررسی قرار گرفته است مجلس انقلابی یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

در حالی که یک میلیون و 650 هزار بازنشسته از دستگاه‌های مختلف زیر نظر صندوق بازنشستگی قرار دارند و در طول سال حقوق این افراد با تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود، در ماه پایانی سال جاری هنوز بخش قابل توجهی از بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

از میان یک میلیون و 650 هزار بازنشسته این صندوق، حقوق 500 هزار نفر نهایتا تا سقف 5 میلیون تومان است که حقوق اسفند خود را در 3 روز گذشته دریافت کرده‌اند اما بقیه این بازنشستگان که حقوقی بالای 5 میلیون تومان دارند همچنان منتظر واریز هستند. علت عدم واریز بخش عمده‌ این بازنشستگان نیز عدم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است؛ حدود 97 درصد حقوق این افراد باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و مابقی از محل سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تأمین شود.

قرار بود تا ساعت 9 صبح امروز 28 اسفند واریز حقوق این تعداد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شود که فعلا صورت نگرفته است./تسنیم

حقوق بازنشستگان

متناسب سازی‌ حقوق بازنشستگان باید با افزایش حقوق‌ها همراه شود

دهقان کیا تصریح کرد: ما پیشنهاد کردیم به جای اینکه پنج برابر پرداخت شود نهایتا هفتاد و پنج درصد یعنی از دو برابر شدن حقوق این افراد اضافه نمی‌کنیم که هفتاد و پنج درصد هم بیشتر نشود. چون با اعتبارات مالی تامین اجتماعی تحقق این امر امکانپذیر نبود. بیست و پنج درصد برای افرادی که در سایر سطوح هستند مانده که خواسته ما این است که هرچه زودتر پرداخته شود. اما الان با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی وضع مالی مناسبی ندارد ما درباره این مساله فشاری نیاورده ایم.

ولی در مرحله دوم متناسب سازی‌ها در فروردین امسال به شکل یکنواخت حقوق سایر سطوح را بدون متناسب سازی افزایش داده بودند. ما مخالفت کردیم و گفتیم مساله متناسب سازی هم جزو حقوق محسوب می‌شود و باید آن مبلغی که بابت متناسب سازی اضافه شده هم شامل این افزایش حقوق‌ها بشود. درحال حاضر هم اگر چنین مساله‌ای مطرح است ما این انتظار را داریم که اگر متناسب سازی‌ها امسال هم ادامه پیدا می‌کند افزایش حقوق‌ها هم باید اتفاق بیفتد. اما دائمی شدن متناسب سازی‌ها را من هنوز متوجه نشده ام که به چه معناست.

خبر مهم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه  و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و مسئولان سازمان تامین اجتماعی و معاونت های گوناگون با هدف بررسی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تعاونی‌ها، شستا، مطالبات سازمان تامین اجتماعی و نحوه تامین آنها و ... برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: یکی از اظهارات نمایندگان این بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو ثروتمندترین وزارتخانه‌های کشور است و با وجود درآمدهای بسیار باید یکی از وزارتخانه‌های کلیدی در دولت باشد. بنابراین از این وزارتخانه توقع می‌رود، بتواند به قول‌ها و وعده‌های خود برای پرداخت تمام بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری اقدامات لازم را انجام دهد.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا قبل از پایان سال با فروش اموال گوناگونِ در اختیار و پتروشیمی ها  کمک کار دولت باشد و در خصوص پرداخت حقوق کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی عدالت را رعایت کند./خبر آنلاین

حقوق بازنشستگان

زمان پرداخت حقوق بازنشستگان اعلام شد

به گزارشی سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ آذر آغاز و تا ۳۰ آذر بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

زمان‌بندی پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در آذر ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارشی سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ آذر آغاز و تا ۳۰ آذر بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در آذر ۱۴۰۰ بر اساس حرف اول نام خانوادگی، طبق جدول زیر واریز می‌شود:

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: همه شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت باید حرکت به سمت تبدیل‌ شدن به بنگاه اقتصادی را آغاز کنند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: همه شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت باید حرکت به سمت تبدیل‌ شدن به بنگاه اقتصادی را آغاز کنند.، زیرا تأمین منابع پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان در سال‌های آینده در گرو اجرای همین طرح‌هاست، بنابراین لازم است از هم‌اکنون پیش‌بینی لازم و کافی صورت گیرد.

عبدالحسین بیات در اجرای «برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها» در نشست با مدیران شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) اظهار کرد: یکی از دارایی‌های ارزشمند گروه صندوق‌ها، نشان‌های تجاری و اقتصادی است که به‌مرور ایجاد شده است.اکنون نشان‌هایی مانند تأسیسات دریایی، نفت سپاهان و اویک، سرمایه‌ای ناملموس و ارزشمندی هستند.

وی با بیان اینکه هویت برند اویک، هم‌زمان تجربه و نفت را تداعی می‌کند، تصریح کرد: نشان اویک، ابزاری برای کسب برتری در میان رقباست.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: برخی طرح‌ها که برای نخستین‌ مرتبه انجام می‌شوند خط‌شکن هستند، بنابراین چالش در اجرای این‌گونه طرح‌ها طبیعی است. شرکت اویک به‌عنوان برندی نفتی و صنعتی، با خط‍‌‎‌ شکنی و به‌دست آوردن تجربه و دانش بومی، جایگزین شرکت‌های خارجی شده است.

بیات در جریان بررسی گزارش مدیران پروژه‌ها، گفت: منابع هرکدام از طرح‌ها باید برای همان پروژه هزینه شود. اویک، بنگاه اقتصادی است، از این رو موفقیت این بنگاه و سایر شرکت‌های صندوق‌ها در سودآوری است، بنابراین زمان و منابع باید صرف کارهای سودآور شود و باید از اجرای طرح‌های غیراقتصادی دوری کرد.

وی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های مرتبط با صندوق‌ها بیان کرد: همه مطالبات، به‌صورت شفاف مشخص شوند و اقدام‌های لازم برای وصول آنها صورت گیرد. نباید مطالبۀ شناسایی نشده‌ای وجود داشته باشد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه کارهای انجام‌شده از سوی شرکت اویک و سایر شرکت‌های صندوق، رقابتی یا انحصاری هستند، افزود: تجربه‌های حاصل از اجرای قراردادهای گذشته باید در انعقاد قراردادهای جدید لحاظ شود.

بیات تصریح کرد: اویک در سال‌های پیش‌رو به یقین تغییر خواهد کرد و در چارچوب رویکرد بنگاه اقتصادی، سازمانی فعال‌تر و کارآمدتر خواهد شد.وی با اشاره به برخی چالش‌های فنی پیش‌روی طرح‌های گذشته گفت: کم‌رنگ بودن رویکرد بنگاه اقتصادی بستر بعضی از چالش‌های کنونی است، از این رو دیدگاه شرکت‌ها باید با راهبرد بنگاه اقتصادی همسو شود.

پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.