کد خبر : 16554 / /
/

وندی شرمن وارد صحنه مذاکرات هسته ای شد

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در گفت و گو با فاکس نیوز افزود: فکر می کنم به یک توافق نزدیک هستیم و می خواهیم همه طرف ها از جمله روسیه از خود جدیت نشان دهند.

وندی شرمن وارد صحنه مذاکرات هسته ای شد

معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: بسیار نگران اقدامات ایران هستیم و تصور کنید ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد.

شرمن تصریح کرد بنابراین باید این مسأله را حل کنیم و به رفتارایران در منطقه رسیدگی کنیم. بنابراین ما به همه این امور رسیدگی خواهیم کرد اما ابتدا باید این توافق را بدست آوریم.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد اگر ایران سلاح هسته ای داشته باشد، قدرت آن در منطقه و توانایی آن برای مقابله با ما و متحدان ما بسیار افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد جو بایدن رئیس جمهوری و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و من بسیار مصمم هستیم که ایران هیچگاه به سلاح هسته ای دست پیدا نکند و پس از آن ما می توانیم به رفتار تهران در منطقه رسیدگی کنیم.

شرمن درباره توافق احتمالی پیش رو گفت که مذاکرات به اتمام نرسیده اند. ما از همه طرف ها می خواهیم جدی باشند.

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد بخش زیادی به تصمیم گیری ایران مبنی بر اینکه می خواهد به پایبندی به برجام بازگردد یا خیر، بستگی دارد.

شرمن در پاسخ به سوال دیگری درباره نفوذ منطقه ای ایران گفت: بدون شک این یک اولویت برای ما است. ما درحال همکاری با متحدان و شرکای خود برای رسیدگی به این امور هستیم.

 وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تهدید علیه جان بولتون مشاور امنیتی سابق آمریکا گفت که وظیفه داریم از جان آمریکایی ها، مقامات کنونی و سابق دولت در هر کجا که باشند محافظت کنیم و این یک اولویت برای ما است./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.