کد خبر : 16542 / /
/

قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ /سکه امامی ۱۳ میلیون می شود

طی معاملات امروز قیمت طلا و سکه به رشد خود ادامه داد و سکه امامی با حدود ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۱۲ میلیون و ۵۵۰ تومان رسید.

 قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ /سکه امامی ۱۳ میلیون می شود

به گزارش سایت طلا در صورت ادامه یافتن شرایط تورمی، طلا دوباره افزایشی خواهد شد چرا که فلز زرد به عنوان یک دارایی بود سنتی می تواند در برابر افزایش تورم از سرمایه محافظت کند.

سنای آمریکا می خواهد ذخایر طلای روسیه را تحریم کند چراکه روسیه ۲۳۰۰ تن طلا در اختیار دارد که سناتورهای آمریکایی می‌ خواهند مطمئن شوند که این کشور نمی‌ تواند از ۱۳۰ میلیارد دلار طلای خود برای جلوگیری از تحریم‌ های غرب استفاده کند.

این تحریم راه گریز روسیه برای خرید طلای داخلی و فروش آن به بازارهای بین‌ المللی را می بندد و با تحریم این ذخایر، عرضه طلا کاهش خواهد یافت و فشار تقاضا تشدید خواهد شد.

در روز پنجشنبه تورم آمریکا ۷.۹ درصد اعلام شد که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و قیمت نفت به عنوان عامل تورم زا به ۱۱۲ دلار رسید.

با ادامه جنگ روسیه با اوکراین، تورم آمریکا به ۸.۲ درصد خواهد رسید که در نتیجه بانک مرکزی آمریکا مجبور خواهد بود که بیش از هدف ۲ درصدی خود، نرخ بهره را افزایش دهد.

طلا در واکنش به همین موضوع در آستانه نشست مهم و دو روزه ۲۴ و ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ فدرال رزرو با فشار فروش مواجه شد‌ه و به عدد ۱۹۹۲ کشیده شد.

فرانسه گفته است پوتین در جریان تماس تلفنی با رهبران فرانسه و آلمان، تمایلی برای پایان دادن جنگ نشان نداده و میانجی‌ گری اسرائیل هم به جایی نرسیده و برخورد زلنسکی با پیام نخست‌ وزیر اسرائیل تند بوده است.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۲ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۴۵۵ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۷۶۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۵۲۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۹۴ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۶۰۵ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۳ هزار ۹۶۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است./تجارت‌نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.