کد خبر : 16532 / /
/

زلزله تحریم روسیه در ژاپن/سوشی گران شد

روزنامه نیکی ژاپن گزارش داد: به خاطر تحریم‌های توکیو علیه مسکو، قیمت غذای سنتی این کشور افزایش یافته است.

زلزله تحریم روسیه در ژاپن/سوشی گران شد

به گزارش نیکی، روزنامه نیکی ژاپن گزارش داد تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ژاپن علیه روسیه موجب شده قیمت سوشی به عنوان غذای سنتی ژاپنی‌ها در رستوران‌ها افزایش یابد.

این روزنامه به نقل از یک ماهی فروشی در توکیو گزارش داده‌، قیمت خرچنگ به عنوان یکی از گران‌ترین مواد مورد استفاده در پخت سوشی فقط در 2 هفته 20 درصد گران‌تر شده است. این ماهی فروش ژاپنی گفته مشکل بالا رفتن قیمت خرچنگ تازه شروع شده و به شدت نسبت به این مسئله شاکی است. از سوی دیگر توتیای دریایی روسی نیز در بازار ماهی ژاپن نایاب شده است.

یک رستوران دار در هوکایدو هم گفته که مجبور شده است قیمت غذاها و سوشی‌های خود را به خاطر افزایش قیمت شیلات ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بالا ببرد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی آژانس شیلات ژاپن، تا پیش از این، این کشور 60 درصد خرچنگ، 10 درصد ماهی سالمون، و 7 درصد روغن ماهی مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کرده است.

بر اساس آمار گمرک روسیه، ژاپن چهارمین مشتری بزرگ شیلات روسیه بوده و در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن واردات شیلات خود از روسیه را 3 برابر کرده است

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.