کد خبر : 16445 / /
/

شوک جدید به صاحبان سهام عدالت/ سود سهام عدالت در حال واریز

رئیس سازمان بورس و اواراق بهادار گفت: پرداخت سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده و امیدواریم تا پایان امروز پرداخت شود.

شوک جدید به صاحبان سهام عدالت/ سود سهام عدالت در حال واریز

مجید عشقی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پرداخت سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده و امیدواریم تا پایان امروز پرداخت شود.

سود سهام عدالت در حال واریز است

عشقی به جزییات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: عملیات واریز سود سهام عدالت بالغ بر ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۲۱ نفر از سهامداران سهام عدالت که سجامی بودند یا شماره شبای بانکی آنها از طریق سامانه سهام عدالت در اختیار ما قرار گرفته است از شب گذشته آغاز  شده و سود دارندگان دارایی‌های مختلف متناسب با سودی که به آنها تعلق گرفته در حال واریز است.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری‌های انجام شده با شبکه بانکی تا پایان امروز کل سود این افراد بیش از ۴۳ میلیون نفر واریز شود.

وی به رقم نهایی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود به آنها اختصاص پیدا می کند.

عشقی گفت: افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت می‌شود.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه رقم‌های اعلام شده برای  سال جاری است، گفت: برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خو را فروخته باشند یا بخشی از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

آخرین وضعیت تغییر دامنه بورس

 رییس سازمان بورس و اواراق بهادار با اشاره به به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده اما تاکنون تصمیم نهایی در هیات مدیره اتخاذ نشده است.  

وی با بیان اینکه انجام این کار نیازمند رفع برخی از ابهامات اساسی است، ادامه داد: در ابتدا باید بحث بودجه به نتیجه برسد و همچنین موضوع ریسک‌های سیاسی فروکش کند تا بتوان تصمیم منطقی در این خصوص اتخاذ کنیم.

عشقی تاکید کرد: برنامه ما این است تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.

وی انحصار زدایی را به عنوان یکی از فعالیت‌های جدی سازمان بورس عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۱۲ سال بود که اقدامی برای تاسیس کارگزاری جدید انجام نشده بود اما از آبان ماه سال جاری موافقت اصولی برای صدور مجوز هشت کارگزاری  انجام شد که یک مجوز هم در چند وقت گذشته صادر شد.

عشقی اعلام کرد: موافقت اصولی برای تاسیس شرکت سبدگردان، سه موافقت اصولی تاسیس مشاور سرمایه گذاری و ۲ مجوز فعالیت پردازش اطلاعات مالی انجام شد.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: امسال شاهد برخی از نوسانات بودیم اما با این حال از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع با روش‌های مختلف سرمایه‌ای و بدهی را انجام داده‌ایم.

وی گفت: اوراق بدهی در مجموع حدود ۲۲۴ هزار میلیارد تومان بود که جمع کل تامین مالی عددی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سجام

رییس سازمان بورس به پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سجام اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون به دنبال پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سجام هستیم.  

وی ادامه داد: سال ۹۹ تقریبا ۱۳۲ نماد سود بالغ ۲۵ میلیون نفر را از طریق سجام پرداخت کردند، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۸۶ شرکت از طریق سجام سود پرداخت کردند که نزدیک به ۴۵ میلیون نفر سهامدار بودند، دو پرونده نیز در جریان است که تا اخر هفته انجام می شود./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.