کد خبر : 16396 / /
/

مرغ و ماهی را از این قیمت گرانتر نخرید

ماهی از سفره شب عید مردم حذف شد. با افزایش قابل توجه قیمت ماهی تقاضا برای خرید این کالای اساسی فروکش کرد. عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی می‌گوید: ماهی آنقدر گران شده که مردم توان خرید آن را ندارند.

مرغ و ماهی را از این قیمت گرانتر نخرید

قیمت ماهی در اسفند ۱۴۰۰، به دلیل افزایش قاچاق و کاهش عرضه بالا رفته است. حتی در شهرهای ساحلی ایران نیز ماهی شب عید کمیاب است. فروشندگان می‌گویند عرضه ماهی در شهرهای ساحلی آنقدر کم است که مردم باید آن را گران بخرند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت ماهی حلوا سفید در بازار به کیلویی ۴۰۰ هزار تومان رسید. قزل‌آلا نیز در مراکز عمده‌فروشی با قیمت ۶۱ هزار تومان عرضه  می‌شود.

در همین رابطه، مسئول آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: اکنون بازارهایی مانند شیرینی و ماهی به خاطر افزایش قیمت راکد است. اما مردم اگر شیرینی نخورند ایرادی ندارد اما امگا ۳ برای بدن ضروری است.

فخرالدین احمدی توضیح داد: پزشکان سلامت می‌گویند در هفته باید سه وعده ماهی مصرف شود این در حالی است که با توجه به قیمت‌ها، مردم توان خرید ندارند. از این‌رو ماهی از سفره شب عید مردم حذف شد.

او ادامه داد: قیمت مرغ را واردات مرغ‌های منجمد از ترکیه و برزیل متعادل کردیم. حالا هم دولت برای افزایش قدرت خرید مردم باید برنامه‌ای جهت واردات ماهی و کنترل نرخ‌ها داشته باشد.

قیمت‌ها در بازار چند؟

احمدی در مورد قیمت مرغ و ماهی گفت: نرخ مصوب مرغ در بازار به کیلویی ۳۱ هزار تومان رسید این در حالی است که در بازار با عرضه مرغ منجمد خارجی این نرخ ثابت ماند.

او بیان کرد: اکنون مرغ‌های برزیلی با قیمت ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. یعنی میان مرغ منجمد و گرم اختلاف ۱۱ هزار تومانی وجود دارد که باعث تعادل قیمت در بازار شده است.

احمدی گفت: همچنین اکنون ماهی دیش ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود. البته قزل‌آلا نیز در مراکز عمده فروشی با کاهش قیمت مواجه شد. به گونه‌ای که با قیمت ۶۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

تجارت نیوز
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.