کد خبر : 16363 / /
/

پلاک مسکونی ثبت‌ کنید، تسهیلات ارزان ۲۰ ساله بگیرید

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته خودمالکی‌ها شامل تخفیفات عوارض شهرداری و انشعابات و ... نخواهند شد. اما افراد متقاضی بدون سپرده‌گذاری و بدون خرید اوراق به راحتی می‌توانند تسهیلات ساخت مسکن را دریافت کنند و برای مثال افراد ساکن تهران می‌توانند تا 450 میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن با بازپرداخت 20 ساله برای هر واحد بگیرند.

پلاک مسکونی ثبت‌ کنید، تسهیلات ارزان ۲۰ ساله بگیرید

محمودمحمودزاده با اشاره به راهبردهای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: 6 راهبرد برای طرح نهضت ملی مسکن طراحی کرده‌ایم که اولین راهبرد آن تقویت و افزایش میزان ساخت و ساز مسکن توسط بخش خصوصی است. راهبرد دوم نوسازی بافت فرسوده با مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی است. راهبرد دیگر از اجرای این طرح را ساخت و عرضه واحد مسکونی در استطاعت دهک‌های اول، دوم و سوم تعریف شده که دولت بر روی این راهبرد متمرکز است.

وی ادامه داد‌: راهبرد دیگر تمرکز بر روی دهک‌های متوسط بوده و عرضه مسکن برای دهک‌های متوسط را دنبال می‌کنیم. راهبرد پنجم ساخت و مقام سازی مسکن روستایی و راهبرد ششم اجاره‌داری حرفه‌ای‌ است و این 6 راهبرد به طور کامل طرح نهضت ملی مسکن را تعریف می‌کنند.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت برای تمام ثبت‌نام‌ کنندگان واجد شرایط تامین زمین خواهد کرد، گفت: نه فقط برای ساکنان تهران بلکه برای تمام کشور اعلام شده است که در هر شهری که زندگی می‌کند اولویت این است که در همان شهر برای متقاضی زمین مورد نیاز را تامین کنیم. البته به استثنای کلان‌شهرها اگر در آن شهر زمین نداشتیم در نزدیک‌ترین شهر مجاور یا شهر جدید زمین تامین خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه برای بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن زمین تغییر کاربری داده شده‌است، افزود: همچنین برای یک میلیون و 400 هزار واحد نهضت ملی هم زمین شناسایی شده‌است که باید در شورای عالی برنامه ریزی استان‌ها و شورای عالی شهرسازی و معماری براساس زمان بندی که تعیین شده برای این اراضی تصمیمات لازم اخذ شود. بنابراین در مجموع بیش از 2.5 میلیون واحد برای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین شده است.

وی درباره امکان ورود خود مالکان به طرح نهضت ملی مسکن و جزییات همکاری دولت با مالکان در این طرح، اظهار داشت: تا هفته گذشته حدود 900 هزار واحد ثبت‌نام و درخواست تسهیلات کرده‌اند، استقبال بسیار خوبی انجام شده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خودمالکان هم برای ثبت نام در این طرح باید به سامانه نهضت ملی مسکن مراجعه کنند، گفت: هر فردی که مالک یک پلاک، سند یا سند جایگزین و پروانه ساختمانی باشد. به تعداد واحدهای مجازی که در پرونده به صورت ثبت شده، تسهیلات مورد نظر برای واحد را دریافت می‌کند.

محمودزاده تاکید کرد: در این طرح، مالک هیچ واحدی را تحویل دولت نمی دهد و دولت هیچ سهمی در این ساخت و ساز نخواهد داشت. دولت به هیچ وجه وارد قیمت‌گذاری این واحدها هم نخواهد شد و محدودیتی هم برای فروش واحدها اعمال نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف از تعریف این طرح تنها کمک به افزایش ساخت و ساز در کشور است، ادامه داد: هر فردی که قصد نوسازی واحد و پلاک خودرا داشته باشد می‌تواند وارد این طرح شود. حال اگر خود مالک‌ها واحدهای مسکونی که با تسهیلات طرح نهضت ملی وارد بازار مسکن نکنند (چه در بخش فروش و چه در بخش اجاره) با مکانیسم مالیات بر خانه‌های خالی وارد می‌شویم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مزایای ارایه شده به خودمالکان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: البته خودمالکی‌ها شامل تخفیفات عوارض شهرداری و انشعابات و ... نخواهند شد. اما افراد متقاضی بدون سپرده‌گذاری و بدون خرید اوراق به راحتی می‌توانند تسهیلات ساخت مسکن را دریافت کنند و برای مثال افراد ساکن تهران می‌توانند تا 450 میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن با بازپرداخت 20 ساله برای هر واحد بگیرند. / ایلنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.