کد خبر : 16349 / /
/

خبر خوش/این افراد وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی می گیرند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه مبلغ و شرایط وام ازدواج و فرزندآوری را تعیین کردند. جزئیات این وام ها به چه صورت است؟

خبر خوش/این افراد وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی می گیرند

طبق جزئیات اعلام شده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ابتدای سال ۱۳۹۷ بوده، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ساله است اما تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای مردان زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال است. بنابر این به زوج‌هایی که هر دو واجد این شرایط باشند، در مجموع ۳۰۰ میلیون و اگر تنها یکی از آنها در این دسته‌ها قرار بگیرد در مجموع ۲۷۰ میلیون و اگر هیچکدام در این بازه سنی قرار نگیرند در مجموع ۲۴۰میلیون تعلق می‌گیرد.

بدین ترتیب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات آن را از طریق بانک‌های عامل تامین کند. همچنین بانک‌ها مکلف هستند بر اساس اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

 

همچنین وام قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان،  به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد. برای تولد فرزندان دوقلو و بیشتر نیز به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌شود./اقتصاد‌آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.