کد خبر : 16343 / /
/

پلاسکوی جدید کی افتتاح می‌شود؟

ساختمان پلاسکوی ۱۴۰۰ طبق جدیدترین مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه ساخت‌و ساز در ۲۰ طبقه و با زیر بنای ۲۰ هزار متر ساخته شده است و با ۳۴۶ واحد کسبی، روز جمعه به طور رسمی افتتاح و تحویل کسبه داده می‌شود.

پلاسکوی جدید کی افتتاح می‌شود؟

ساختمان پلاسکوی ۱۴۰۰ طبق جدیدترین مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه ساخت‌و ساز در ۲۰ طبقه و با زیر بنای ۲۰ هزار متر ساخته شده است و با ۳۴۶ واحد کسبی، روز جمعه به طور رسمی افتتاح و تحویل کسبه داده می‌شود. در نمای پلاسکوی جدید از بتن GFRC استفاده شده که دارای وزن سبک و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی است.

پلاسکوی ۱۴۰۰ طبق جدیدترین مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه ساخت و ساز و به خصوص آتش‌نشانی در ۲۰ طبقه و با زیر بنای ۲۰ هزارمتر ساخته شده است.

ساختمان پلاسکوی جدید دارای ۲۰ طبقه است که ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه از آن زیر زمین قرار دارد.

شروع ساخت مجدد پلاسکو در سال ۹۷ توسط بنیاد مستضعفان به‌عنوان متولی این پروژه با رویکرد اتمام آن تا سال ۱۴۰۰ با عملیات خاکبرداری و احداث سازه نگهبان کلید خورد.

نمای بیرونی ساختمان پلاسکو از طرح معماری آجری ایرانی به نام «فخر» و «مدین» الهام گرفته است.

محل فرود هلی‌کوپتر(هلی پد) با ابعاد ۱۸ در ۱۸ متر در بالاترین نقطه ساختمان پلاسکو قرار دارد.

ساختمان پلاسکو از جدیدترین تاسیسات برقی و مکانیکی بهره می‌برد و پرده‌های ضد حریق استفاده شده مانع از انتقال آتش به سایر نقاط ساختمان می‌شود.

ساختمان جدید دارای ۳۴۶ واحد کسبی است و بیشتر کسبه در حال آماده سازی نما و دکور داخلی واحدتجاری خود هستند.هر طبقه از ساختمان پلاسکو دارای ۱۰۰۰ متر زیربنا می‌باشد.

پلاسکو جدید هم چنین دارای ۱۶ دستگاه پله برقی و آسانسور است.

قسمت شمالی پلاسکو که در آتش سوزی سال ۹۵ خسارت کمتری دیده بود، با همت کسبه این ساختمان بازسازی و در بهمن ماه امسال به بهره برداری رسید.

احداث ساختمان جنوبی پلاسکو اما توسط بنیاد مستضعفان انجام شد و روز جمعه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

قسمت جنوبی پلاسکو با بهره گیری از استانداردهای روز مانند مدرن ترین ساختمان‌های دنیا ساخته شده است.

صبح ۳۰ دی ماه سال ۹۵ پلاسکوی قدیمی نتوانست زبانه‌های آتش را تاب بیاورد و پس از ۴ ساعت آتش سوزی فرو ریخت./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.