کد خبر : 16307 / /
/

رافائل سیلوا، خرید جدید استقلال

رافائل سیلوا، خرید جدید استقلال کنار مدیرعامل این باشگاه

رافائل سیلوا، خرید جدید استقلال

رافائل سیلوا پس از حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال، قرارداد رسمی خود را به امضا رساند.

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، رافائل سیلوا مدافع برزیلی ۲۹ ساله که در شهر کویابا در غرب برزیل متولد شده، فوتبالش را از کشورش آغاز کرده و حضور در تیم‌های ریوپرتو، پونته‌پرتا، بوآاسپورتو، کریسیوما و گویاس برزیل را در کارنامه دارد.

این بازیکن در سالهای اخیر نیز پیراهن تیم‌های بوآویشتا پرتغال و الفیصلی عربستان را بر تن کرده و یک قهرمانی جام‌حذفی عربستان در فصل گذشته را با الفیصلی به دست آورده است.

رافائل سیلوا مدافع ۱۹۳ سانتی‌متری و جدید استقلال توانایی بازی در سیستم‌های ۳ و ۴ دفاعه را دارد.

مدت قرارداد سیلوا با باشگاه استقلال تا پایان فصل جاری خواهد بود.

رافائل سیلوا در ابتدا در تیم ریو پِرِتو برزیل، فعالیت خود را شروع کرد و پس از آن با تیم پونته پرتا قرارداد بست. رافائل سیلوا که قبلا در باشگاه الفیصلی عربستان عضو بوده و به عنوان مدافع برزیلی شناخته میشود.

چکیده ای از بیوگرافی رافائل سیلوا

نام: رافائل سیلوا دا آرودا

زاده:۳۱ فروردین ۱۳۷۱

زادگاه: کویابا

ملیت:برزیلی

سمت: بازیکن فوتبال

قد: ۱۹۳ سانتیمتر

بیوگرافی رافائل سیلوا

رافائل سیلوا دا آرودا در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۷۱ در شهر کویابا در غرب برزیل دیده به جهان گشود. او دارای ۱۹۳ سانتیمتر قد می باشد.

آغاز فعالیت ورزشی رافائل سیلوا

رافائل سیلوا در ابتدا در تیم ریو پِرِتو برزیل، فعالیت خود را شروع کرد و پس از آن با تیم پونته پرتا قرارداد بست. او در کارنامه ی خود، سابقه ی حضور در سری آ و سری بی برزیل را دارد. این بازیکن در سری بی برزیل در تیم هایی همچون بوآ اسپورتو، کریسیوما و گویاس دیگر بازی کرد. این مدافع باتجربه در سال ۲۰۱۸ پس از چند سال حضور در سری بی، با تیم بوآویشتا پرتغال بمدت یک فصل قرارداد بست.

رافائل سیلوا در تیم الفیصلی عربستان

در سال ۲۰۱۹ رافائل سیلوا به تیم الفیصلی عربستان ملحق گردید و برای این تیم در این مدت، ۷۴ مرتبه در پست مدافع میانی فعالیت کرد. او موفق به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی عربستان و سهمیه مستقیم آسیایی با تیم الفیصلی در فصل گذشته شد.

رافائل سیلوا در ۱۳ دیدار از ۱۸ هفته ابتدایی فصل جاری لیگ حرفه ای عربستان، تا قبل از نقل و انتقالات زمستانی عربستان و فسخ قرارداد با الفیصلی، به میدان رفت و در دیدار برابر تیم الهلال توانست یک گل را به ثمر برساند.

رافائل سیلوا در سوپرجام عربستان

رافائل سیلوا، مقابل الهلال در دیدار سوپرجام عربستان بمدت ۹۰ دقیقه بازی کرد. رافائل سیلوا در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ برای آخرین بار در تیم الفیصلی عربستان، بازی کرد.

قرارداد رافائل سیلوا با استقلال

بازیکنان استقلال به نام های مراد مند و یزدانی از تیم استقلال جداشدند تا به خدمت سربازی بروند. از این رو تیم استقلال تصمیم گرفت که برای جبران کمبود این دوبازیکن، بازیکنی را جذب کند. این تیم قصد داشت با بازیکن برزیلی تیم عربستانی به نام رافائل سیلوا قرارداد ببندد و همین امر باعث شد تا این بازیکن به تهران بیاید و با این تیم وارد توافق نهایی شود.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال برای جذب یک مدافع باکیفیت، تأکید فراوانی داشت. رافائل سیلوا که به تازگی از تیمش جدا شده بود و مدت زمان کمی از آخرین حضورش در میادین، می گذشت؛ مورد توجه فرهاد مجیدی قرار گرفت. رافائل سیلوا به ایران امد تا تست های پزشکی خود را انجام دهد و با باشگاه استقلال ، توافق کند و قراردادش را با آبی پوشان، بعد از موفقیت در این تست ها به امضاء برساند.

بازی ملی رافائل سیلوا

شبهه هایی درباره ی عدم حضور رافائل سیلوا در بازی های ملی برای برزیل بوجود آمد که همین امر، مانع از حضور رافائل سیلوا در ایران میشد ولی به دلایلی وی می تواند با تیم استقلال قرارداد ببندد؛ به این صورت که سازمان لیگ، حضور در بازی ملی را تنها یکی از شروط تعیین شده میداند و رافائل سیلوا برطبق این آئین نامه ، شرایط چند شرط مجزایی را دارد که همین امر، همراهی او با تیم استقلال را بدون مشکل می کند.

طبق بند ۳-۱-۲ دستورالعمل جذب مربیان و  بازیکن خارجی؛ بازیکنانی می توانند با باشگاه‌ های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد که در دو فصل گذشته مسابقات لیگ کشورهای  استرالیا، چین، ژاپن، ازبکستان، کره جنوبی، قطر، عراق،نیوزیلند ، امارات، عربستان، حداقل ۸ بازی در مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی انجام داده باشند و همچنن  در جدول رتبه بندی مسابقات لیگ آن کشور، باشگاه سابق بازیکن جزء یکی از شش رتبه اول جدول نهایی بالاترین لیگ سراسری باشد.

آخرین باشگاهی که رافائل سیلوا در آن فعالیت داشت؛ الفیصلی عربستان بود. در واقع این بازیکن، پیراهن این تیم را از فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ به مدت دو فصل و نیم بر تن کرده است. در فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ این تیم عربستانی توانست در رتبه پنجم جدول رده بندی بماند. ضمن این که این تیم در فصل قبل، موفق به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی دربرابر التعاون شد.

رافائل داسیلوا توانست در ۲۸ دیدار از لیگ حرفه ای عربستان در فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ و در ۲۶ مسابقه در فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ به میدان برود. این بازیکن تا پایان هفته هجدهم در فصل جاری لیگ الفیصلی، قرارداد داشت و برای تیمش ۱۳ بازی کرد. به این ترتیب یکی از شروط قرارداد بستن بازیکن خارجی با ایران، داشتن حداقل هشت دیدار برای تیم قبلی می باشد؛ که رافائل سیلوا در الفیصلی بمدت دو فصل، بازی کرده و این تیم در میان ۶ تیم نخست لیگ حرفه ای عربستان حضور دارد؛ به همین علت این بازیکن برای ثبت قراردادش با استقلال هیچ مشکلی ندارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.