کد خبر : 16265 / /
/

خبر خوش برای مستاجران/مشمولان وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی چه کسانی هستند؟

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با جزء های ۱ و ۲ بند الحاقی ۳ تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

خبر خوش برای مستاجران/مشمولان وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی چه کسانی هستند؟

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از  وام ودیعه مسکن  می پردازیم.

نمایندگان مردم در خانه ملت با اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت حداقل ده ساله برای پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن و ۳۰ میلیون تومان وام ضروری و جهیزیه برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح از طریق بانک های عامل موافقت کردند.

محمود محمودزاده با تاکید بر اینکه قیمت اجاره ناشی از قیمت ملک بوده و تحلیل‌های سه دهه نیز موید این مطلب است، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره، راهکار توانمند کردن مستاجران را در پرداخت نرخ اجاره با ارایه تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن در ایام همه‌گیری کرونا در دستور کار قرار داد و عملیاتی و اجرایی کرد.

وی یادآور شد: طی ۲ سال اخیر با حمایت ستاد ملی کرونا تسهیلاتی در قالب کمک ودیعه اجاره تعیین و در اختیار مستاجران متقاضی گذاشته شد. این کمک ودیعه‌ها به توانمند کردن مستاجران کمک کرد تا بتوانند اجاره‌های خود را در ایام همه‌گیری کرونا پرداخت کنند.

وی با اعلام این‌که وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره چند دستور کار دارد که یکی از آنها افزایش سقف وام ودیعه مسکن است، افزود: این اقدام در قالب بودجه سالانه است که چنانچه مصوب شود می‌تواند کمک موثری برای اجاره‌نشین‌ها باشد./خانه ملت

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.