کد خبر : 16212 / /
/

خبر خوش دولت/یارانه معیشتی جدید برای این خانوارها برای شب عید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک سبد معیشتی برای نیازمندان تا آخر سال اختصاص می‌یابد.

خبر خوش دولت/یارانه معیشتی جدید برای این خانوارها برای شب عید

حجت‌الله عبدالملکی، در مورد حمایت از خانوارهای کم‌درآمد گفت:‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده، یک سبد معیشتی در سال جاری برای نیازمندان اختصاص یابد، البته هنوز جمع‌بندی نهایی نشده و ما پیشنهاد کردیم و باید سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس‌جمهور به جمع‌بندی برسند، اما حتماً قبل از پایان سال این سبد معیشتی به افراد نیازمند اختصاص می‌یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده گفت: همان گونه که قبلاً هم گفتیم در شورای عالی کار، نمایندگان کارگران و کارفرمایان گفت‌وگو می‌کنند و نماینده دولت هم به خاطر این حضور دارد که تعادل ایجاد شود و حقی از کسی یا طرفی ضایع  نشود.

عبدالملکی این را هم گفت: شب گذشته در ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور گزارشی از روند مذاکرات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد ارائه کردیم و این نکته را گفتیم که البته هنوز رقم دستمزد نهایی نشده و مذاکرات در جریان است.

وزیر کار گفت: امیدواریم در جلسات آینده شورای عالی کار به سمت تعیین رقم حرکت کنیم و تمام تلاش بر این است که هفته آینده به جمع‌بندی برسیم و رقم اعلام می‌شود.

عبدالملکی در مورد حق مسکن کارگران گفت: حق مسکن کارگران هم در جلسه شورای عالی کار پیشنهاد می‌شود و بعد از تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده، این رقم به هیأت دولت ارائه و در هیأت دولت مصوب می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.