کد خبر : 16203 / /
/

خبر مهم برای سربازان/جزئیاتی جدید معافیت متأهلان

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اخباری مبنی بر تصویب معافیت سربازی متأهلان مطرح شد. جزئیات این طرح چیست؟

خبر مهم برای سربازان/جزئیاتی جدید معافیت متأهلان

به نقل از ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱،  بندالحاقی ۳ تبصره ۱۰ را که مربوط به خدمت سربازی می‌باشد را تصویب کردند.

 

طبق این مصوبه در خصوص سربازی، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی(سربازی) به صورت رایگان معاف می‌شوند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی این بند، اختیار خرید سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور را به ستاد کل نیروهای مسلح دادند.

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند که به فرزندانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد در استان هایی با نرخ باروری پایین به دنیا می آیند، سهام اختصاص داده شود.

آخرین جزئیات از اخبار بودجه امروز

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف شدند دو درصد درآمد هزینه‌های دریافتی حاصل از تراکنش‌ها در نظام بانکداری الکترونیکی را به خزانه‌داری واریز کند.این درآمد باید در اختیار فرماندهی انتظامی برای طرح تقویت پلیس فتا قرار بگیرد.

اختصاص اعتبار برای اجرای طرح ملی مسکن

 

نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با پیشنهاد محمدرضا رضایی کوچی مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۱ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاق شده به تبصره ۱۱ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

در راستای اجرایی شدن قانون دائمی جهش تولید مسکن مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال و ایجاد صندوق ملی مسکن در وزارت راه و شهرسازی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ این قانون مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به این صندوق اختصاص می یابد تا در راستای این قانون هزینه شود.

دریافت مالیات از خودروهای لوکس

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز، بند «ر» تبصره ۶ در بخش درآمدی را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، انواع خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بیش از ده میلیارد ریال مشمول مالیات سالانه خودرو می‌باشند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.