کد خبر : 16197 / /
/

خودرو ایرانی جایگزین تیبا + عکس

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش "زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱"، با بیان اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از ۷۷ میلیون تومان زیان به سایپا وارد می شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.

خودرو ایرانی جایگزین تیبا + عکس

محمدعلی تیموری گفت: همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تامین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تامین در زمینه خودروهای جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.

وی افزود: در سایپا یک میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این‌ افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه هایم قرار دادم چراکه بر این اساس هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری است که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد چراکه نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تامین از این بابت زیان ببینند و هزینه ای پرداخت کنند.

وی افزود: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.

آریا-سایپا

خودروی آریا

تیموری تاکید کرد: تا اردیبهشت ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح‌ خواهد شد. البته این کار آغاز شده است. انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.

وی با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را می دهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسان هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

تیموری افزود: نکته دوم این است که فضای کسب و کار صنعت خودروسازی متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام‌ نیست اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. بنده خیلی سعی کرده‌ام که فشارهای بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب و کار از سیاسی به اقتصادی تبدیل و خودرو از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: نکته سوم در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. وی افزود: وظیفه داریم انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم به طوری که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد می کنیم بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به موقع داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.گسترش نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.