کد خبر : 16167 / /
/

زمان واریز سود سهام عدالت/سود جاماندگان سال۹۸ کی پرداخت می‌شود؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، از واریز سود سهام عدالت تا ۲۱ اسفندماه (شنبه هفته آینده) خبر داد. شب گذشته نیز، خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، خبر واریز سود سهام عدالت تا پایان هفته جاری را اعلام کرد.

زمان واریز سود سهام عدالت/سود جاماندگان سال۹۸ کی پرداخت می‌شود؟

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، شب گذشته با اشاره به هفت شرکتی که تاکنون سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت: مشمولان برای دریافت سود سهام عدالت خود اقدامی نکنند و سودها تا پایان هفته به حساب آنها واریز خواهد شد. اعلام این خبر، با حاشیه‌های زیادی از سوی مشمولان سهام عدالت همراه بود که در این زمینه مجید عشقی، رییس سازمان بورس تصریح کرد: سود سهام عدالت به طور حتم تا پایان روز ٢١ اسفندماه در حساب سهامداران خواهد بود.

کدام شرکت‌ها، سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند؟

دو شرکت مخابرات ایران، مپنا و سیمان دشستان، تاکنون هیچ سودی را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند و شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز، تنها بخشی از سود سهام عدالت را واریز کرده‌اند.

شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران برای دومین سال متوالی، سود مشمولان سهام عدالت را به شرکت سپرده‌گذاری پرداخت نکرده و به دنبال واریز نشدن سود سهام عدالت از سوی این شرکت، سازمان بورس از مخابرات ایران شکایت کرده است.

به گفته عشقی، رییس سازمان بورس، همواره با مشکلاتی در حوزه پرداخت سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها مواجه هستیم و برخی از شرکت‌ها به دلیل مشکلات مالی، امکان پرداخت سود در موعد مقرر را ندارند که ما این موضوع را از مجاری تعریف‌شده پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: سود سهام عدالت مرتبط با شرکت مخابرات در مجموع سودهای سهام عدالت، عدد قابل توجهی نیست و تاثیر زیادی بر روی پرداخت سود ندارد. از این رو سود سهام عدالت در موعد مقرر که همان ۲۱ اسفندماه است، پرداخت خواهد شد.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

سود منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ برای مشمولانی که سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت دارند، حدود ۵۵۰هزار تومان و برای دارندگان سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت، حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ چه زمانی پرداخت خواهد شد؟

سود سهام عدالت تا ۲۱ اسفندماه (روز شنبه هفته آینده) در حساب سهامداران خواهد بود.

مشمولان جامانده از سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، چه اقداماتی برای دریافت سود انجام دهند؟

این افراد می‌توانند از دو طریق، شماره شبای معتبر خود را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین تمام سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت، از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۸ همراه با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود؟

لازم به ذکر است افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات قادر به دریافت سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت نبودند، این سود در اسفند ماه امسال همراه با سود سال ۱۳۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.

کدام مشمولان، سود سهام عدالت را دریافت نمی‌کنند؟

به گفته حسین قشمی، مدیر سیستم تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده‌اند، سود سهام دریافت نخواهند کرد. گروه دیگری که سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد، دارندگان شماره‌ حساب‌های مسدود هستند که که نمی‌توان سود سهام را به حساب آنها واریز کرد.

سومین دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت برای افراد مشمول، راکد بودن شماره حساب آنها است. در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنشی را ثبت نکند، شماره حساب‌ راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام عدالت در این شماره حساب ها وجود ندارد.

سرنوشت سود سهامدارانی که سهام عدالت خود را فروختند چه می‌شود؟

برخی از افراد که درصدی از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، به همان نسبت سود آنها کاهش پیدا می‌کند و سود سهام به دارندگان جدید سهام عدالت واریز می‌شود.

آیا برای دریافت سود سهام عدالت باید حضوری مراجعه کرد؟

مشمولان برای دریافت سود سهام خود، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و فرآیند پرداخت سود سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌‎های گذشته صورت می‌گیرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.