کد خبر : 16088 / /
/

بهترین روش های افتتاح حساب فارکس در ایران

بهترین روش های افتتاح حساب فارکس در ایران

برای ورود به دنیای معامله گری در بازار فارکس باید بهترین روش های افتتاح حساب فارکس در ایران را بشناسید. پس از عبور از این مرحله و ثبت نام در یک بروکر معتبر می توانید معامله گری را با خیال راحت آغاز کنید البته اگر از قبل درباره‌ی بازار بزرگ فارکس آموزش های لازم را دیده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه یادگیری فارکس، می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

اما برای افتتاح حساب در فارکس چه مراحلی را باید طی کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را گام به گام با این مراحل آشنا کنیم.

چطور یک بروکر مناسب انتخاب کنیم

2

اولین کاری که برای افتتاح حساب باید انجام دهیم یافتن یک بروکر مناسب است. بروکرها به عنوان یک بنگاه معاملاتی بین معامله گران و بازار بزرگ فارکس پُل ارتباطی به وجود می آورند. به همین خاطر باید نهایت دقت را در انتخاب بروکر به کار برد. بروکر ها همانند شریک تجاری شما هستند پس بهتر است قبل از شروع سرمایه گذاری از اعتبار آن ها اطمینان حاصل کنید.

اگر بدون دقت یک بروکر را انتخاب کنید و  پس از مدتی بروکر شما کلاهبردار از آب دربیاد چه می شود ؟ و یا اگر بروکر شما پس از مدتی ورشکسته شود چه کار خواهید کرد؟

این اتفاقات البته در موارد نادری آن هم در صورتی که اعتبار بروکر خود را نسنجیده باشید، اتفاق می افتد. بنابراین لازم نیست خیلی نگران آن ها باشید. اگر اولین گام در افتتاح حساب در فارکس را محکم بردارید نیازی به نگرانی نیست. شاید این سوال را بپرسید که چطور اعتبار یک بروکر را بسنجیم؟

سرمایه گذاری در بازار فارکس، شیوه های خاص خودش را دارد و نظارت کردن بر معاملات در فارکس، یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود.

در بازار فارکس سازمان های ناظری وجود دارند که به آن ها رگولاتور گفته می شود. این سازمان ها وظیفه دارند تا بر نحوه انجام معاملات در بروکرها نظارت داشته باشند تا هرگونه امکان تخلف توسط بروکر ها از بین برود. هر کدام از این رگولاتورها، بر فعالیت های بروکرهای مختلفی نظارت می کنند. پس شما به عنوان کسی که قصد ثبت نام در فارکس دارید باید بروکری را انتخاب کنید که توسط یکی از این سازمان ها اعتبارسنجی یا در اصطلاح رگوله شده باشد. اگر بروکر انتخابی شما توسط یکی از این سازمان های ناظر در فارکس تایید صلاحیت شده باشد، شما می توانید از اعتبار آن مطمئن باشید اما تاییدیه سازمانی تنها یکی از مواردی است که در انتخاب یک بروکر مناسب به شما کمک خواهد کرد. برای این که بتوانید سایر فاکتورهای مهم دیگر که در انتخاب یک بروکر مناسب تاثیرگذار است، را بدانید می توانید اینجا کلیک کنید.

انتخاب حساب معاملاتی مناسب

3

بروکرها در فارکس برای انواع مشتریانشان حساب های مختلفی را در نظر می گیرند. از طریق وب سایت بروکر ها می توانید متوجه تفاوت میان این حساب ها بشوید. به طور کلی می توان گفت عمده این تفاوت ها در میزان شارژ اولیه حساب معاملاتی، اسپرد،کمیسیون، بهره شبانه و میزان لوریج در این حساب هاست.

کسانی که برای اولین بار قصد افتتاح حساب در فارکس را دارند بهتر است از حساب معاملاتی دمو یا آزمایشی که توسط اکثر بروکرها ارائه می شود، استفاده کنند. افراد مبتدی می توانند با استفاده از یک حساب دمو مهارت خود را محک بزنند و پس از تسلط کافی بر نحوه انجام معاملات، یک حساب معاملاتی مناسب با نوع معاملاتشان انتخاب کنند و با انجام معاملات موفق به کسب سود در بازار جفت ارزها مشغول شوند.

حساب های معاملاتی در بروکرهای مختلف نام های متفاوتی دارند و برای یافتن حساب معاملاتی مناسب خود باید شرایط موجود در حساب های معاملاتی را بررسی کرد.

بعضی مواقع حساب های معاملاتی با میزان مبلغ شارژ اولیه شان از هم جدا شده و به نام های حساب های استاندارد، مینی، میکرو و نانو نامگذاری می شوند.

  • در حساب استاندارد افتتاح حساب معمولا با ۱۰۰۰۰۰ دلار شروع می شود.
  • در حساب مینی افتتاح حساب معمولا با ۱۰۰۰۰ دلار شروع می شود.
  • در حساب میکرو افتتاح حساب معمولا با ۱۰۰۰ دلار شروع می شود.
  • در حساب نانو افتتاح حساب معمولا با ۱۰۰ دلار شروع می شود. (در بعضی بروکرها با مبلغ ۱۰ دلار می توان در حساب های نانو ثبت نام کرد. )

بعضی بروکرها نیز انواع حساب معاملاتی را بر اساس دارایی های مورد معامله در آن ها نامگذاری می کنند. در برخی بروکرها حساب هایی با نام اسپرد صفر یا Zero Spread وجود دارد که همان طور که از نام آن پیداست میزان اسپرد در این نوع حساب ها صفر است اما در عوض بروکرها در این نوع حساب ها کمیسیون در نظر می گیرند.

معامله گران بسته به سبک معاملاتی خود، یکی از انواع این حساب ها را انتخاب می کنند. مثلا افرادی که به شکل کوتاه مدت معامله می کنند حساب های با اسپرد پایین را انتخاب می کنند و میزان بهره شبانه برای آن ها اهمیتی ندارد چون آن ها معاملات خود را کمتر از یک روز باز نگه می دارند.

ثبت نام و احراز هویت

بعد از انتخاب بروکر و حساب معاملاتی باید فرم ثبت نام را که شامل اطلاعات هویتی است، پُر کنید و بعد از تایید ایمیل تان می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

در این مرحله برای این که حساب شما وریفای یا تایید شود، بروکر ها معمولا دو نوع مدرک برای تایید هویت از شما درخواست می کنند. اولین مدرک عکس کارت شناسایی است و دومی هم مربوط به تایید محل سکونت است . با آپلود کردن تصویر مدارک شناسایی فرآیند ثبت نام شما تمام می شود و بعد از آن می توانید حساب خود را شارژ کرده و به انجام معاملات بپردازید.

بهتر است قبل از طی کردن مراحل ثبت نام و انجام معاملات واقعی با یک حساب معاملاتی مدتی را صرف آموزش فارکس و نحوه انجام معاملات در آن کنید. پس از گذراندن مراحل آموزشی می توانید با پیدا کردن یک بروکر مناسب که توسط یکی از سازمان های ناظر معتبر، تایید صلاحیت شده باشد، با باز کردن یک حساب دمو مدتی به تمرین کردن بپردازید و پس از آماده شدن برای انجام معاملات واقعی با انتخاب بهترین حساب معاملاتی، کار کردن در بازار فارکس و کسب سود را شروع کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.