کد خبر : 15812 / /
/

حقوق بازنشستگان/حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/حقوق بازنشستگان کشوری

سورپرایز برای بازنشسته ها/خبر خوشحال کننده درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال۱۴۰۱

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

سورپرایز برای بازنشسته ها/خبر خوشحال کننده درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال۱۴۰۱

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد. حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. حقوق بازنشستگان بارها مورد بررسی قرار گرفته است مجلس انقلابی یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

سید نظام  موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ استمرار می یابد.

موسوی با بیان این خبر افزود: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و با اختصاص بودجه مناسب، بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز حل می شود.

وی با تاکید بر اهتمام، همکاری و هماهنگی کامل بین قوای کشور در این خصوص، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به طور کامل اجرا شده و استمرار یابد./ایرنا

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن) در نشست خبری درباره لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: منابع و مصارف این بودجه ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که دولت برای آن اعتبار در نظر گرفته است.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه ها کنار گذاشته شد که جمع یارانه ها برای سال آینده ۲۲۰ هزار میلیارد تومان شد.

حاجی بابایی با اشاره به حذف ارز ترجیحی، تصریح کرد: با تمام کارهای کارشناسی انجام شده کمیسیون تصمیم گرفت که ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی را برای سال آینده در نظر گرفت و حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان به عدد دولت اضافه شد.

حاجی بابایی افزود: ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی به صورت ریالی برای گندم اختصاص دادیم. همچنین یارانه کالاهای اساسی، دارو و گندم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت این رقم را ۱۷۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود، تاکید کرد: قیمت گندم برای سال آینده ۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به بودجه حامل های انرژی، گفت: مجلس بر حامل های انرژی و یارانه آنها نورافکن انداخت و ۶۰۰ هزار میلیارد یارانه بخش انرژی در نظر گرفته شد. 

حاجی بابایی بیان داشت: در تبصره ۱۴ بودجه مشخص شد که درآمد و هزینه نفت و همچنین میزان یارانه سوخت باید مشخص شود به عبارتی جدول شفافیت نفت در بودجه داریم تا بر تاریک خانه نفت نورافکن بیندازیم.

وی با اشاره به وضعیت حقوق ها در سال آینده، گفت: میزان پایین‌ترین حقوق ۵ میلیون تومان است که این عدد برای شاغلین ۵ میلیون و ۶۰۰ و برای بازنشستگان ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتیم.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه حقوق تا ۵ میلیون تومان معاف از مالیات است، افزود: از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان ۱۰ درصد مالیات می‌پردازند و مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیون ۱۵ درصد و مازاد ۲۵ میلیون تا سقف ۷ برابر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

حاجی بابایی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بودجه ۵ هزار میلیارد تومان برای تعرفه پرستاری در نظر گرفته است، بیان داشت: بودجه رتبه بندی معلمان را از ۲۵ به ۴۰ هزار میلیارد تومان رساندیم همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بدهی و مطالبات جانبازان و ایثارگران به ویژه جانبازان ۷۰ درصد تعیین شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای اولین بار، پدر و مادر شهدا حداقل حقوق را دریافت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، گفت: برای اولین بار کمیسیون تلفیق بودجه تصویب کرد یک صندوقی به نام صندوق بیماری‌های صعب العلاج ایجاد شود تا از بیماران کم برخوردار حمایت شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان وام ۴ درصد و ۵ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض در این صندوق در نظر گرفته شده است و دولت متعهد می‌شود که یک ریال از صندوق بیماری‌های صعب العلاج را به افراد برخوردار ندهد.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تولید معین شده، بیان داشت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال خرد در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود و همچنین ۵ و نیم میلیارد یورو با تهاتر نفت برای پروژه‌های پیشران تعیین شد.

وی افزود: حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم در تبصره ۱۴ لایحه بودجه قرار داده شد.

حقوق بازنشستگان

حاجی بابایی تاکید کرد: در زمینه بورس دست دولت باز گذاشته شد تا دولت بورس را تنظیم، کنترل و اداره کند تا افراد حقیقی در بورس بیمه شوند و مورد هجمه بزرگ سرمایه گذاران قرار نگیرند.  

رییس کمیسیون تلفیق بودجه بیان داشت: تا امروز در کمیسیون تلفیق هیچ تصمیم شخصی در بودجه گرفته نشده است و بودجه سال آینده یک بودجه دقیق، شفاف و قابل دفاع است و همچنین در تبصره ۱۴ بودجه بنده به عنوان رئیس نظری نداده ام و همچنین یک سر سوزن ابهام در بودجه ۱۴۰۱ نیست و هیچ فشاری نمی تواند نظر کمیسیون را تغییر دهد. 

حاجی بابایی با بیان اینکه بودجه دولت افزایش پیدا نکرده و بار اضافی بر دولت تحمیل نشده است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ و با مصوبات ما حقوق ۱۰۰  و ۲۰۰ میلیونی دیگر پرداخت نخواهد شد./فارس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.