کد خبر : 15742 / /
/

گوشت قرمز با قیمت دولتی را از کجا بخریم؟

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع گوشت گرم گوسفندی و گوساله در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ مصوب خبر داد.

گوشت قرمز با قیمت دولتی را از کجا بخریم؟

علیرضا سالمی گفت: در حال حاضر عرضه گوشت گوسفندی به نرخ ۱۱۰ هزار تومان به مباشران میادین میوه و تره بار در حال انجام است که آن‌ها هم لاشه را با قیمت ۱۱۶ هزار تومان و سایر قطعات را با نرخ ۱۴۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌کنند.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران، لاشه گوساله در میادین میوه و تره بار با قیمت ۹۴ هزار تومان توزیع می‌شود که با قیمت ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان هم قطعات در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت به بهانه‌های مختلف در سطح خرده فروشی‌ها افزایش داشت که مسئولان تنظیم بازار به منظور تعادل بازار تصمیماتی مبنی بر توقف صادرات دام، خرید حمایتی به منظور عرضه در بازار و توزیع هوشمند گرفتند که انتظار می‌رود در روزهای پایانی سال این تصمیمات بتواند منجر به کاهش التهابات بازار شود.

هم اکنون گوشت چرخ کرده به نرخ ۱۲۰ هزار تومان و ران و دست گوساله بسته بندی پاک شده بدون چربی با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین توسط شرکت‌های بسته بندی در حال عرضه است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران افزود: ۴۰ تا ۴۵ درصد مردم تهران و شهرستان‌های استان تهران از میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت مورد نیاز را خریداری می‌کنند که این موضوع بر قیمت سایر بخش‌ها هم اثر می‌گذارد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو گوشت گوسفند ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزار تومان و گوشت چرخ کرده ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است که مسئولان پشتیبانی امور دام این اطمینان را به مردم می‌دهند که کالا به میزان کافی وجود دارد و دغدغه‌ای برای تامین مایحتاج خود نداشته باشند./باشگاه خبرنگاران جوان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.