کد خبر : 15707 / /
/

هشدار جدی/هرگز این ۲ شوینده را با هم مخلوط نکنید!

سردبیر مجله سم شناسی و مسمومیت در ایران گفت: ترکیب جرمگیر(جوهر نمک) و سفید کننده(وایتکس) خطرناک و خصلت خورندگی ریه دارند.

هشدار جدی/هرگز این ۲ شوینده را با هم مخلوط نکنید!

دکتر حسن صلحی بیان کرد: با توجه به اینکه ترکیب جرمگیر(جوهرنمک) و سفید کننده(وایتکس) منجر به آزادسازی گازهای با رادیکال آزاد می شود برای بافت ریه مضر بوده و خصلت خورندگی ریه دارد و استمرار این امر منجر به نارسایی ریه در سنین میانسالی و کهنسالی خواهد شد.

وی ضمن تاکید به عدم ترکیب این دو شوینده، خاطرنشان کرد: ترکیب این دو مواد شوینده در موارد حاد منجر به نارسایی حاد تنفسی و در مکان سربسته منجر به آسیب شدید ریه و تحریک قلب می شود که حتی می تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: ترکیب این دو مواد شوینده در مکان هایی که افراد دارای بیماری ریوی شامل برونشیت و آسم حضور دارند، خطرناک است و می بایست از ترکیب این دو ماده اجتناب شود.

وی در پایان توصیه کرد: در صورت استفاده از هر کدام از این مواد شوینده به منظور نظافت و جرمگیری به صورت تکی، حداقل به مدت ۳ ساعت تهویه برقرار شود تا جریان هوا بتواند گازهای حاصل را خارج کند.

بهداشت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.