کد خبر : 15619 / /
/

پوتین فرمان حمله داد/واکنش بایدن

در واکنش به فرمان حمله پوتین به اوکراین جو بایدن گفت دعای همه مردم جهان با مردم اوکراین است.

پوتین فرمان حمله داد/واکنش بایدن

ولادیمیر پوتین در یک سخنرانی از قبل اعلام نشده در تلویزیون ملی، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد.

او به رغم اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خود خواستار «غیر نظامی‌سازی» اوکراین شد. پوتین گفته: «شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می کند. جمهوری های خلق دونباس برای درخواست کمک به روسیه متوسل شدند. در این راستا، مطابق ماده 51، بند 7 منشور سازمان ملل متحد، با تأیید شورای فدراسیون و در اجرای معاهدات دوستی مصوب مجلس فدرال با این جمهوری ها، من تصمیم گرفته ام که یک عملیات نظامی ویژه انجام دهم».

بلافاصله پس از اعلام «عملیات نظامی» توسط پوتین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل صبح پنجشنبه در بیانیه‌ای اقدامات روسیه را به عنوان «حمله بی دلیل و غیرموجه روسیه به اوکراین» محکوم کرد.  

بر اساس بیانیه بایدن: دعای کل جهان امشب با مردم اوکراین همراه است، زیرا آنها از حمله غیرقانونی و غیرقابل توجیه نیروهای نظامی روسیه رنج می برند.

بایدن افزوده که از کاخ سفید اوضاع را زیر نظر دارد و صبح با دیگر رهبران گروه هفت دیدار خواهد کرد. او گفت که فردا «مجازات تحمیل شده بیشتری» از سوی آمریکا و متحدانش بر روسیه را اعلام خواهد کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.