کد خبر : 15581 / /
/

مبلغ نهایی عیدی بازنشستگان مشخص شد+زمان واریز

پیگیری‌ها از واریز نشدن عیدی بازنشستگان و کارمندان خبر می‌دهد و سازمان تامین اجتماعی در صدد تامین بودجه عیدی هستند.

مبلغ نهایی عیدی بازنشستگان مشخص شد+زمان واریز

روز گذشته خبری مبنی بر واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان دولت منتشر شد. در این خصوص اعلام شد که رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی امشب به حساب کارکنان و بازنشستگان دولت واریز شد.

اما تقریبا همه‌ی کسانی که مشمول این عیدی می‌شدند از عدم واریز عیدی می‌گفتند. میزان عیدی که دولت تعیین می‌کند به چند گروه بازنشستگان لشگری و کشور، کارمندان همه‌ ارگان‌های دولتی و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می‌شود. همه این متفق‌القول بودند که پولی به حسابشان واریز نشده است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع را تایید می‌کند. براساس این پیگیری‌ها هنوز از سوی مدیر عامل این سازمان دستوری برای واریز عیدی بازنشستگان داده نشده است.

آنطور که اعلام شد سازمان تامین اجتماعی از زمانی که ابلاغیه میزان عیدی را از دولت دریافت کرده، در حال برگزاری جلسه برای تامین منابع مالی است.

براساس آخرین آمارها، در حال حاضر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش حمایت‌های بلندمدت سازمان قرار دارند. اگر قرار باشد به هر بازنشسته همان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شود، تامین اجتماعی باید شش هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی در نظر بگیرد.

عیدی بازنشستگان کامل واریز می‌شود؟

در خصوص مبلغ عیدی نیز برای بازنشستگان ابهاماتی وجود داشت، هیات دولت میزان عیدی هر بازنشسته و کارمند را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

البته این مبلغ عیدی مجردان است. عیدی متاهلان ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

تا هفته قبل فقط مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شده بود، اما براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، معاون اول رئیس‌جمهور دستور واریز مابقی عیدی یعنی ۴۰۰ هزار تومان متاهلی و ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر فرزند را به ارگان‌های مرتبط از جمله سازمان تامین اجتماعی داده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.