کد خبر : 15566 / /
/

تعیین تکلیف سود سهام عدالت متوفیان

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث خبر داد.

تعیین تکلیف سود سهام عدالت متوفیان

جزئیات جدید از پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چیست؟

به نقل از ایلنا، محمد باغستانی درباره تعیین تکلیف سود سهام عدالت متوفیان گفت: از سال ۸۵ که بحث انتقال سهام عدالت مطرح شد تا به امروز بیش از سه میلیون نفر از سهام‌داران عدالت فوت شده‌اند که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متعدد برای ایجاد سامانه انتقال سهام به وراث در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: همزمان با انتقال قهری سهام عدالت به وراث، برای پرداخت سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ به صورت یکجا، اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به محاسبه و پرداخت سودهای قبل از سال ۹۸ گفت: اساسا پرداخت سود سهام عدالت از سال ۹۵ آغاز شد و اعداد و ارقام سودهای قبل از سال ۹۸ در اختیار سازمان خصوصی سازی است. با توجه به امکان انتقال قهری  سهام عدالت به وراث این امکان برای سازمان خصوصی سازی هم ایجاد می‌شود که سودهای سنوات گذشته را به حساب وراث واریز کند.

باغستانی همچنین درباره سهامدارانی که پیش از این شماره حساب بانک‌های ادغام شده در بانک سپه را در سامانه مورد نظر ثبت کرده‌ بودند، ادامه داد: این گروه از سهامداران می‌توانند شماره شبا جدید بانک‌های ادغام شده ازجمله کوثر، انصار، حکمت، قوامین، ایرانیان و مهر اقتصاد در بانک سپه را به صورت رایگان در سامانه ثبت و به روز رسانی کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری به بانک سپه نیست.

چه کسانی سهام عدالت ندارند

در این زمینه پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی، جاماندگان سهام عدالت از نهادهای حمایتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند.

وی با بیان این که طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی طی یک سال گذشته مطرح و بررسی شده است، افزود:  متأسفانه این طرح در دولت قبل عملیاتی نشد اما با تغییر دولت و مذاکراتی که با آقای رئیس جمهور داشتم، رئیس جمهور با کلیات این طرح موافقت کرده و موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده است./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.