کد خبر : 15455 / /
/

چرا سهمیه بنزین رانندگان وانت‌ کم شد؟

سهمیه بنزین اسفند ماه واریز شد اما رانندگان وانت گلایه می‌کنند که سهمیه بنزین اسفند ماه‌شان، ۱۰ لیتر کاهش یافته است. اما چرا سهمیه وانت کم شد؟

چرا سهمیه بنزین رانندگان وانت‌ کم شد؟

رانندگان وانت‌بار می‌گوید این ماه هم ۱۰ لیتر از سهمیه‌ بنزین ماهانه‌شان کم شده است. این اولین باری نیست که رانندگان وانت‌بارها چنین موضوعی را مطرح می‌کنند. از آبان ماه امسال، تقریبا هر ماه ۱۰ لیتر از سهمیه بنزین رانندگان وانت‌بارها کم شده است.

داود محمدی، رییس اتحادیه وانت‌بار و پیک موتوری دی ماه امسال وقتی سهمیه وانت‌ها ۱۰ لیتر کم شده بود به تجارت‌نیوز گفت: تقریبا هر ماه ۱۰ لیتر از سهمیه بنزین وانت‌ها کم می‌شود و ما جلساتی برای حل این مشکل هم داشتیم اما تاکنون بی نتیجه مانده‌ است.

چرا سهمیه بنزین رانندگان وانت‌ کم شد؟

دولت در این جلسات پیشنهاد داده بود که هر ماه، ۱۰ لیتر از سهمیه بنزین وانت‌بارها کم کند و در مقابل آنها خودروی خود را دوگانه‌سوز کنند. این در حالی است که دوگانه‌سوز کردن این خودروها اصلا برای آن‌ها به‌صرفه نیست و از طرفی، بسیاری از خودروها اصلا پتانسیل دوگانه‌سوز شدن ندارند.

به گفته رییس اتحادیه وانت‌بار و پیک موتوری روند کاهش سهمیه بنزین این خودروها، قطعا ادامه‌دار است و دولت قصد دارد سهمیه بنزین این رانندگان را کاهش دهد و تنها راه‌حلی که به اتحادیه وانت‌بار و پیک موتوری پیشنهاد داده، کمک هزینه برای دوگانه‌سوز کردن وانت‌هاست.

رسول فرشباف، رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت‌بار هم با تایید کاهش سهمیه بنزین وانت‌بارها به تجارت‌نیوز گفته بود که قرار است هر ماه فرآورده‌های نفتی و روغن در اختیار رانندگان بگذاریم اما رانندگان می‌گویند این سهمیه را جدا دریافت نکرده‌اند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش در پاسخ به کاهش سهمیه وانت‌بارها گفته بود: کاهش سهمیه سوخت وانت‌بارها صحت دارد، زیرا سهمیه‌ها متناسب با عملکرد و پیمایش وانت‌بارها پرداخت می‌شود و به همین دلیل هم سهمیه بنزین رانندگان وانت‌بار کم شده است.

امسال کاهش سهمیه بنزین وانت‌بارها، چندبار اتفاق افتاده و هر بار هم سهمیه بنزین وانت‌ها و سهمیه بنزین نیسان‌ها، بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهان کم شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.